Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-10-25

1. Jakie błędy popełniają pracodawcy przy ustalaniu prawa do zasiłków chorobowych

Wszyscy pracodawcy mają obowiązek ustalania prawa i wysokości wynagrodzenia za czas choroby pracowników. Pracodawcy, którzy zatrudniają na 30 listopada danego roku powyżej 20 pracowników, wypłacają w kolejnym roku również zasiłki finansowane z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego. Nieprawidłowe ustalenie prawa do wynagrodzenia za czas choroby może mieć wpływ na późniejszą wypłatę zasiłków z ubezpieczenia chorobowego.

Kontrolę nad wydatkowaniem środków z ubezpieczenia chorobowego sprawuje ZUS. Dlatego upoważnieni pracownicy ZUS mogą zwrócić się do pracodawcy o udostępnienie dokumentów i o umożliwienie przeprowadzenia kontroli w zakładzie pracy. Najczęstszymi błędami, które popełniają pracodawcy, są zawyżenie albo zaniżenie podstawy wymiaru świadczeń oraz ustalanie podstawy wymiaru zasiłków z 6, a nie z 12 miesięcy kalendarzowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00