Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-05-25

Czy informacja telefoniczna o zmianie rachunku bankowego pracownika jest wystarczająca dla pracodawcy

 Jeden z naszych pracowników zgłosił nam telefonicznie 27 kwietnia br. zmianę numeru konta bankowego. Poprosił, aby wynagrodzenie za maj br. przelać już na nowy rachunek prowadzony przez inny bank. Przyjęliśmy zawiadomienie pracownika, ale poprosiliśmy, by na początku maja 2006 r. potwierdził zmianę rachunku pisemnym oświadczeniem. Pracownik nie uczynił tego. Tymczasem osoba odpowiedzialna za wprowadzanie danych do programu płacowego zapomniała wpisać nowy rachunek pracownika. W związku z tym jego majowe wynagrodzenie zostało przelane na stare konto, które nie jest już aktywne (pracownik zademonstrował nam to przez internet). Aby zapewnić pracownikowi środki do życia, 30 maja br. będziemy chcieli udzielić mu zaliczki pieniężnej (w gotówce) w wysokości połowy wynagrodzenia. Czy popełnimy błąd nie wypłacając pracownikowi całej pensji wobec zapisu w regulaminie wynagradzania nakazującego wypłacić ją do końca miesiąca? Czy pracownik może domagać się od nas odsetek?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00