Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-08-01

25 czerwca 2016 r.

Udzielanie wsparcia przez asystentów podatnika przełożone na 1 stycznia 2017 r.

Sejm przesunął na 1 stycznia 2017 r. datę wprowadzenia w urzędach skarbowych funkcji asystenta podatnika oraz utworzenia Bazy Wiedzy Administracji Podatkowej, w której będą zamieszczane interpretacje przepisów prawa podatkowego, orzecznictwo sądów oraz broszury informacyjne. Jest to kolejna zmiana terminu wprowadzenia tych przepisów. Początkowo miały obowiązywać od 1 stycznia 2016 r., ale w wyniku zmiany ustawy z 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o administracji podatkowej oraz ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r., poz. 2184) zostały przesunięte na 1 lipca 2016 r. Asystent podatnika, wyznaczony przez naczelnika urzędu skarbowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca, będzie wspierał go w składaniu podań i deklaracji oraz udzielał wyjaśnień dotyczących przepisów przez pierwsze półtora roku prowadzenia firmy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00