Problemy z udzielaniem rabatów - aspekt księgowo-podatkowy
26 marca 2002 r. weszły w życie nowe przepisy wykonawcze do ustawy o VAT, które odmiennie niż to miało miejsce dotychczas regulują rozliczanie umów leasingu na gruncie podatku od towarów i usług. Zmiany te dotyczą wyłącznie leasingu finansowego, stąd też niniejsze opracowanie obejmuje przede wszystkim tego rodzaju umowy leasingowe.
Jak wiadomo, reklamacja z tytułu dostaw i usług polega na zwróceniu się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w fakturze (rachunku), w wykonaniu usługi itp. z żądaniem uregulowania sprawy zgodnie z warunkami umowy kupna-sprzedaży, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów dotyczących rękojmii za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz
Kiedy premie pieniężne wypłacane kupującym są kosztem? Kiedy bonifikaty zmniejszają kwotę przychodu?
Czy zmiany kursów walut wpływają na zobowiązania z tytułu VAT? Jaki wpływ mają wahania kursów walut na przychody i koszty przedsiębiorstwa?
We współczesnym świecie gospodarczym udzielanie różnego rodzaju bonusów, rabatów, bonifikat, skont czy upustów staje się czymś tak oczywistym, że nikt nie zastanawia się nad ich celowością. Rabaty są jednym z lepszych narzędzi motywujących kontrahentów do owocniejszej współpracy. Pewne problemy mogą wystąpić w ujęciu księgowym tych zdarzeń gospodarczych. Często bowiem otrzymany bonus nie znajduje swojego
Wyrażona w art. 3531 kodeksu cywilnego zasada swobody umów pozwala podatnikom na zawieranie różnorodnych umów i kreowanie takich stosunków prawnych, które optymalnie służą ich interesom. Jednym z przejawów tej zasady jest kształtowanie ceny sprzedawanych towarów, m.in. przez udzielenie rabatu. W myśl definicji słownikowej rabat to „forma zachęty do kupowania czegoś w postaci zniżki ceny, przyznawanej
Przepisy prawa handlowego wymagają od członka zarządu spółki kapitałowej, by w przypadku sprzeczności interesów spółki z jego interesami lub interesami jego osób najbliższych powstrzymał się od udziału w rozstrzyganiu spraw, których sprzeczność interesów dotyczy. Niedopełnienie przez członka zarządu wskazanego obowiązku w niektórych przypadkach może skutkować negatywnymi konsekwencjami podatkowymi
W wyniku kontroli podatkowej przeprowadzonej w naszej firmie urząd skarbowy określił w decyzji podatek należny VAT w wysokości wyższej niż wykazana przez nas w deklaracji VAT-7. Z przepisów wynika, że dla podatku dochodowego przychód powinien zostać pomniejszony o podatek należny. Jaki więc wpływ na wysokość przychodu będzie miał VAT wynikający z decyzji urzędu?
W 2003 r. sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie przekroczyła 40 000 zł, nie miałem więc obowiązku ewidencjonować obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas fiskalnych w roku 2004. W ciągu 2004 r. sprzedaż na rzecz osób fizycznych wyniosła około 37 000 zł. W styczniu 2005 r. sprzedaż na rzecz osób fizycznych wyniosła 4000 zł. 1. Jak rozumieć z ustawy o VAT rok podatkowy, jeżeli w roku podatkowym