Porada
Jak prawidłowo zgłaszać w ZUS oddelegowanie pracownika za granicę
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej wiąże się z przyjęciem wspólnotowych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Są to przepisy dotyczące zabezpieczenia społecznego pracowników delegowanych za granicę w ramach UE.
Właściwe rozumienie i prawidłowe stosowanie międzynarodowego prawa jest barierą trudną do pokonania dla polskich pracodawców. Obejmuje wiele złożonych zagadnień z zakresu prawa pracy, podatkowego oraz ubezpieczeniowego. Najwięcej jednak wątpliwości budzi kwestia uregulowań prawnych dotyczących ubezpieczeń delegowanych pracowników.
(?) Prowadzę działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniam pracowników, za których odprowadzam składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne do ZUS. Podpisałem kontrakt w Wielkiej Brytanii i chciałbym oddelegować pracowników do realizacji tej umowy. Ustawodawstwu którego państwa będą podlegać delegowani pracownicy? Jakich formalności powinienem dopełnić w ZUS?
-
keyboard_arrow_right