history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-03-27

§ 16. [4] 1. W Ministerstwie Cyfryzacji tworzy się strefy ochronne II i III na podstawie kryteriów określonych w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 683 z późn. zm.).

2. Kancelarię lokalizuje się w strefie ochronnej II.

[4] § 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 23 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kancelarii tajnej (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 27 marca 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-03-27

§ 16. [4] 1. W Ministerstwie Cyfryzacji tworzy się strefy ochronne II i III na podstawie kryteriów określonych w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 683 z późn. zm.).

2. Kancelarię lokalizuje się w strefie ochronnej II.

[4] § 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 23 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kancelarii tajnej (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 27 marca 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-09-01 do 2018-03-26

§ 16. 1. Kancelarię lokalizuje się w strefie ochronnej.

2. Pomieszczenia kancelarii oddziela się od pozostałych pomieszczeń trwałymi ścianami i stropami, spełniającymi wymagania w zakresie klasy odporności pożarowej oraz nośności granicznej odpowiadającej co najmniej konstrukcji murowanej z cegły pełnej o grubości 100 mm.

3. Drzwi do kancelarii posiadają certyfikat Instytutu Mechaniki Precyzyjnej, co najmniej klasy 2 według Polskiej Normy PN-EN 1627. Drzwi są wyposażone w zamek kluczowy co najmniej klasy 3 według Polskiej Normy PN-EN 12209.

4. Okna kancelarii zabezpiecza się przed włamaniem oraz obserwacją wnętrza kancelarii z zewnątrz.

5. Kancelarię wyposaża się w certyfikowane szafy metalowe:

1) spełniające co najmniej wymagania klasy odporności na włamanie S2, określone w Polskiej Normie PN-EN 14450 lub nowszej;

2) spełniające co najmniej wymagania klasy odporności na włamanie Sl, określone w Polskiej Normie PN-EN 14450 lub nowszej;

3) przeznaczone do przechowywania materiałów o klauzuli „poufne”.

6. Pomieszczenia kancelarii wyposaża się w barierkę odgradzającą pracowników od interesantów oraz system kontroli dostępu.

7. W pomieszczeniach kancelarii instaluje się co najmniej:

1) system sygnalizacji włamania i napadu;

2) system nadzoru wizyjnego wraz z rejestracją obrazu, wyłącznie do obserwacji wejścia do pomieszczeń kancelarii.

8. W kancelarii wydziela się stanowisko lub pomieszczenie, w którym osoby upoważnione mogą zapoznawać się z materiałami – czytelnię, która powinna być zorganizowana w sposób umożliwiający stały nadzór nad materiałami ze strony pracowników kancelarii. W czytelni nie instaluje się systemu nadzoru wizyjnego.