history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-12-10

[4] 1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;

2) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

3) spełnia wymagania określone w § 1.

2. Stanowisko dyrektora zespołu publicznych szkół przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole wchodzącej w skład zespołu, w której wymagania dotyczące kwalifikacji nauczycieli są najwyższe, oraz spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz § 1 pkt 2–9.

[4] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 254, poz. 1526). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2011 r.

Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 254, poz. 1526) ukończenie kursu kwalifikacyjnego, o którym mowa w § 4, jest wymagane od dnia 1 września 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2011-12-10

[4] 1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;

2) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

3) spełnia wymagania określone w § 1.

2. Stanowisko dyrektora zespołu publicznych szkół przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole wchodzącej w skład zespołu, w której wymagania dotyczące kwalifikacji nauczycieli są najwyższe, oraz spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz § 1 pkt 2–9.

[4] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 254, poz. 1526). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2011 r.

Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 listopada 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 254, poz. 1526) ukończenie kursu kwalifikacyjnego, o którym mowa w § 4, jest wymagane od dnia 1 września 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-11-11 do 2011-12-09

Stanowisko dyrektora publicznej szkoły i zespołu publicznych szkół oraz stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel, który:

1) ukończył studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole, zespole szkół lub szkolnym punkcie konsultacyjnym;

2) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu średnio zaawansowanym;

3) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 2–9.