history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-10-27 do 2021-01-02

[Kwalifikacje inspektora] 1. [2] Inspektorem upoważnionym do wykonywania w placówkach i ośrodkach czynności związanych z nadzorem i kontrolą może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub politologia o specjalności profilaktyka społeczna i resocjalizacja;

2) co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji;

3) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.

2. [3] Inspektorem upoważnionym do wykonywania czynności związanych z nadzorem i kontrolą w jednostkach podlegających kontroli, innych niż wymienione w ust. 1, może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna;

2) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;

3) pięcioletni staż pracy w pomocy społecznej.

3. Pozostałymi pracownikami wykonującymi z upoważnienia wojewody zadania z zakresu pomocy społecznej mogą być osoby posiadające następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub

2) ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna.

4. Do kontroli spraw, przy których zachodzi konieczność zapoznania się z informacjami niejawnymi, kontrolujący inspektor powinien posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.2)).

[2] § 19 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 20 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz.U. Nr 210, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 października 2005 r.

[3] § 19 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 20 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz.U. Nr 210, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 października 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-10-27 do 2021-01-02

[Kwalifikacje inspektora] 1. [2] Inspektorem upoważnionym do wykonywania w placówkach i ośrodkach czynności związanych z nadzorem i kontrolą może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub politologia o specjalności profilaktyka społeczna i resocjalizacja;

2) co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji;

3) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.

2. [3] Inspektorem upoważnionym do wykonywania czynności związanych z nadzorem i kontrolą w jednostkach podlegających kontroli, innych niż wymienione w ust. 1, może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna;

2) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;

3) pięcioletni staż pracy w pomocy społecznej.

3. Pozostałymi pracownikami wykonującymi z upoważnienia wojewody zadania z zakresu pomocy społecznej mogą być osoby posiadające następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub

2) ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna.

4. Do kontroli spraw, przy których zachodzi konieczność zapoznania się z informacjami niejawnymi, kontrolujący inspektor powinien posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.2)).

[2] § 19 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 20 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz.U. Nr 210, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 października 2005 r.

[3] § 19 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 20 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz.U. Nr 210, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 października 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-04-30 do 2005-10-26

1. Inspektorem upoważnionym do wykonywania w placówkach i ośrodkach czynności związanych z nadzorem i kontrolą, o których mowa w art. 22 pkt 8 i 9 ustawy, może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub politologia o specjalności profilaktyka społeczna i resocjalizacja;

2) co najmniej pięcioletni staż pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji;

3) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.

2. Inspektorem upoważnionym do wykonywania czynności związanych z nadzorem i kontrolą, o których mowa w art. 22 pkt 8–10 ustawy, w jednostkach podlegających kontroli, innych niż wymienione w ust. 1, może być osoba posiadająca następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna;

2) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;

3) pięcioletni staż pracy w pomocy społecznej;

3. Pozostałymi pracownikami wykonującymi z upoważnienia wojewody zadania z zakresu pomocy społecznej mogą być osoby posiadające następujące kwalifikacje:

1) ukończone studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub

2) ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna.

4. Do kontroli spraw, przy których zachodzi konieczność zapoznania się z informacjami niejawnymi, kontrolujący inspektor powinien posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.2)).