history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-09-01

[Organizacja tygodnia pracy] [1] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, klasach dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego dla młodzieży oraz klasach dotychczasowego czteroletniego technikum są realizowane przez 5 dni w tygodniu.

2. Dyrektor szkoły, w której prowadzi się klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej lub dotychczasowego czteroletniego technikum, organizującej praktyczną naukę zawodu poza szkołą, może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców oraz w porozumieniu z podmiotami przyjmującymi uczniów na praktyczną naukę zawodu, zdecydować, że kształcenie uczniów tych klas odbywa się przez 6 dni w tygodniu. Dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.

[1] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-09-01

[Organizacja tygodnia pracy] [1] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, klasach dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego dla młodzieży oraz klasach dotychczasowego czteroletniego technikum są realizowane przez 5 dni w tygodniu.

2. Dyrektor szkoły, w której prowadzi się klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej lub dotychczasowego czteroletniego technikum, organizującej praktyczną naukę zawodu poza szkołą, może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców oraz w porozumieniu z podmiotami przyjmującymi uczniów na praktyczną naukę zawodu, zdecydować, że kształcenie uczniów tych klas odbywa się przez 6 dni w tygodniu. Dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.

[1] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-30 do 2019-08-31

1. W zależności od warunków pracy szkoły, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze mogą być realizowane przez pięć lub sześć dni w tygodniu, z uwzględnieniem ust. 2 i 3.

2. Szkoły podstawowe, w których współczynnik zmianowości, oznaczający stosunek liczby oddziałów do liczby pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, wynosi co najmniej 2, mogą prowadzić zajęcia przez pięć lub sześć dni w tygodniu przez cały rok szkolny albo stosować – w zależności od pory roku – przemienny system organizacji tygodnia pracy. Decyzje w tych sprawach podejmują dyrektorzy szkół po zasięgnięciu opinii rady szkoły i rady pedagogicznej.

3. Dyrektorzy szkół niewymienionych w ust. 2 decydują o organizacji tygodnia pracy we własnym zakresie, po zasięgnięciu opinii rady szkoły i rady pedagogicznej, natomiast w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, organizujących praktyczną naukę zawodu na podstawie umowy z innymi podmiotami – także w porozumieniu z tymi podmiotami. Dyrektorzy szkół powiadamiają, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o organizacji tygodnia pracy.