Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
Tematy: dostawy niefakturowane
sortuj: Najnowsze   |   Najstarsze
    • comment
      Porada
      aktualna
    • comment
      Porada

      BILANS 2014. Gdzie w bilansie należy ujmować dostawy niefakturowane i materiały w drodze

      Na przełomie roku jednostki często mają do czynienia z tzw. dostawami niefakturowanymi (tj. dostawami materiałów, towarów przyjętymi przez jednostkę, na które nie otrzymano jeszcze faktur lub rachunków dokumentujących ich nabycie) lub też z tzw. materiałami w drodze (tj. dostawami materiałów lub towarów zakupionymi przez jednostkę, ale które nie zostały fizycznie dostarczone do dnia bilansowego). Poniżej

    • comment
      Artykuł

      Bierne RMK - ujęcie bilansowe i podatkowe

      Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów to inaczej rezerwy bezpośrednio związane z działalnością operacyjną. Wyrażają zobowiązania związane z wytwarzaniem, handlem i fazą posprzedażną, a także ogólnym zarządem. Kiedy należy tworzyć bierne RMK? Czy należy tworzyć bierne RMK na koszty badania sprawozdań finansowych? Jak je księgować? Które rezerwy mogą być kosztem podatkowym i kiedy? Czy w momencie

    • comment
      Porada

      Czy należy tworzyć rezerwę na dostawy niefakturowane

      W większości przedsiębiorstw prowadzone jest konto "Rozliczenie zakupu". Saldo kredytowe tego konta wykazuje dostawy niefakturowane, w związku z którymi na koniec roku pojawi się wątpliwość, jak je wykazać w księgach: czy dokonać biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów, czy ująć jako zobowiązania? Przepisy prawa bilansowego nie są jednoznaczne w tym zakresie.

    • comment
      Artykuł

      1. Czy należy tworzyć rezerwę na dostawy niefakturowane

      W większości przedsiębiorstw prowadzone jest konto "Rozliczenie zakupu". Saldo kredytowe tego konta wykazuje dostawy niefakturowane, w związku z którymi na koniec roku pojawi się wątpliwość, jak je wykazać w księgach: czy dokonać biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów, czy ująć jako zobowiązania? Przepisy prawa bilansowego nie są jednoznaczne w tym zakresie.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00