Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [75 z 465]

Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.104.2024.2.MGO

Możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy w związku z wykonywaniem usług jako specjalista ds. jakości w szpitalu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 lutego 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 8 lutego 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy w związku z wykonywaniem usług jako specjalista ds. jakości w szpitalu.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 kwietnia 2024 r. (data wpływu 5 kwietnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Planuje Pani rozpocząć jednoosobową działalność gospodarczą i świadczyć usługi jako: specjalista ds. jakości w szpitalu. Działalność zostanie sklasyfikowana pod PKD 70.22.Z oraz 74.90.Z.

W ramach świadczonych usług będzie Pani wykonywała:

1.prowadzenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością,

2.realizacja i komunikacja polityki jakości placówki,

3.tworzenie, aktualizacja i koordynacja w zakresie polityki i planu zarządzania jakością,

4.opracowywanie harmonogramów audytów wewnętrznych i nadzór nad ich realizacją,

5.organizacja i nadzór nad wykonywaniem zadań audytorów lub zespołu audytorów wewnętrznych,

6.przeprowadzanie audytów wewnętrznych i testów zgodności dotyczących wymagań jakościowych przyjętych normami i polityką jakości,

7.wydawanie zaleceń w zakresie działań korygujących i zapobiegawczych wynikających z przeprowadzonych audytów i badań zgodności,

8.opracowanie i wdrożenie metodologii pomiaru wskaźników jakościowych,

9.organizacja szkoleń w zakresie zarządzania jakością,

10.opracowywanie raportów, dotyczących skuteczności systemu zarządzania jakością,

11.współpraca z innymi działami placówki przy opracowaniu procedur, instrukcji, zarządzeń dotyczących procesów zarządzania jakością,

12.prowadzenie dokumentacji systemu zarządzania jakością zgodnie z przyjętymi normami w tym nadzór nad dokumentami i zapisami systemowymi obowiązującymi w placówce i ich aktualizacja,

13.współpraca z kadrą kierowniczą każdego szczebla w zakresie realizacji polityki jakości w ich obszarze odpowiedzialności menadżerskiej,

14.koordynacja odpowiedzialność za przygotowanie do akredytacji i jej utrzymanie,

15.organizacja i nadzór nad badaniami satysfakcji pacjenta,

16.utrzymanie i doskonalenie systemu monitowania zdarzeń niepożądanych oraz koordynacja prac zespołu ds. zdarzeń niepożądanych,

17.nadzorowanie realizacji obowiązujących standardów i procedur,

18.współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi w celu realizacji wskazanych wyżej zadań.

Z uwagi na niewystępowanie w świadczonych usługach doradztwa zamierza Pani korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że:

W 2023 r. nie prowadziła Pani działalności gospodarczej i nie uzyskała z tego tytułu przychodu. Rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w ramach, której będzie Pani świadczyć usługi jako: specjalista ds. jakości w szpitalu, planuje Pani rozpocząć po otrzymaniu odpowiedzi z KIS, przewidywany termin to 01.05.2024 r. Jeżeli rozpocznie Pani prowadzenie działalności gospodarczej w 2024 roku, to przewidywana wartość sprzedaży za 2024 r., w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024 r., nie przekroczy kwoty 200.000 zł. W Pani ocenie w prowadzonej przez Pani działalności gospodarczej nie będzie wykonywała Pani czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.

Pytanie

Czy wykonując w ramach działalności gospodarczej wymienione usługi to jest: prowadzenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością, realizacja i komunikacja polityki jakości placówki, tworzenie aktualizacja i koordynacja w zakresie polityki i planu zarządzania jakością, opracowanie harmonogramów audytów wewnętrznych i nadzór nad ich realizacją, organizacja i nadzór nad wykonywaniem zadań audytorów lub zespołów audytorów wewnętrznych, przeprowadzenie audytów wewnętrznych i testów zgodności dotyczących wymagań jakości z przyjętymi normami i polityką jakości, wydawanie zaleceń w zakresie działań korygujących i zapobiegawczych wynikających z przeprowadzonych audytów i badań zgodności, opracowanie i wdrożenie metodologii pomiarów wskaźników jakościowych, organizacja szkoleń w zakresie zarządzania jakością, opracowywanie raportów dotyczących skutecznego systemu zarządzania jakością, współpraca z innymi działami placówki przy opracowaniu procedur, instrukcji, zarządzeń dotyczących procesów zarządzania jakością, wprowadzenie dokumentacji systemu zarządzania jakością zgodnie z przyjętymi normami w tym nadzór nad dokumentami, zapisami systemowymi obowiązującymi w placówce i ich aktualizacja, współpraca z kadrą kierowniczą każdego szczebla w zakresie realizacji polityki jakości w ich obszarze odpowiedzialności managerskiej, koordynacja odpowiedzialności za przygotowanie i akredytacji i jej utrzymanie, organizacja i nadzór nad badaniami satysfakcji pacjenta, utrzymanie i doskonalenie systemu monitorowania zdarzeń niepożądanych oraz koordynacja prac zespołu do spraw zdarzeń niepożądanych, nadzorowanie realizacji obowiązujących standardów i procedur, współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi w celu realizacji wskazanych wyższej zadań – ma Pani prawo korzystania ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT?

Pani stanowisko w sprawie (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Uważa Pani, iż świadczone w ramach działalności gospodarczej usługi tj. prowadzenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością, realizacja i komunikacja polityki jakości placówki, tworzenie, aktualizacja i koordynacja w zakresie polityki i planu zarządzania jakością, opracowywanie harmonogramów audytów wewnętrznych i nadzór nad ich realizacją, organizacja i nadzór nad wykonywaniem zadań audytorów lub zespołu audytorów wewnętrznych, przeprowadzanie audytów wewnętrznych i testów zgodności dotyczących wymagań jakościowych przyjętych normami i polityką jakości, wydawanie zaleceń w zakresie działań korygujących i zapobiegawczych wynikających z przeprowadzonych audytów i badań zgodności, opracowanie i wdrożenie metodologii pomiaru wskaźników jakościowych, organizacja szkoleń w zakresie zarządzania jakością, opracowywanie raportów, dotyczących skuteczności systemu zarządzania jakością, współpraca z innymi działami placówki przy opracowaniu procedur, instrukcji, zarządzeń dotyczących procesów zarządzania jakością, prowadzenie dokumentacji systemu zarządzania jakością zgodnie z przyjętymi normami w tym nadzór nad dokumentami i zapisami systemowymi obowiązującymi w placówce i ich aktualizacja, współpraca z kadrą kierowniczą każdego szczebla w zakresie realizacji polityki jakości w ich obszarze odpowiedzialności menadżerskiej, koordynacja odpowiedzialność za przygotowanie do akredytacji i jej utrzymanie, organizacja i nadzór nad badaniami satysfakcji pacjenta, utrzymanie i doskonalenie systemu monitowania zdarzeń niepożądanych oraz koordynacja prac zespołu ds. zdarzeń niepożądanych, nadzorowanie realizacji obowiązujących standardów i procedur, współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi w celu realizacji wskazanych wyżej zadań - nie stanowią doradztwa oraz ze względu na to że przewidywana wartość sprzedaży nie przekroczy 200.000 zł ma Pani prawo korzystać ze zwolnienia w ramach art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast art. 8 ust. 1 ustawy stanowi, że:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1)przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2)zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3)świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

W oparciu o art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że ustawodawca przewidział zwolnienie od podatku dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.

Według art. 113 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Na mocy art. 113 ust. 2 ustawy:

Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1)wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

1a)sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

2)odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a)transakcji związanych z nieruchomościami,

b)usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c)usług ubezpieczeniowych

– jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3)odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy:

Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Jak stanowi art. 113 ust. 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Zgodnie z art. 113 ust. 10 ustawy:

Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

W myśl art. 113 ust. 11 ustawy:

Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

W świetle art. 113 ust. 13 ustawy:

Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1)dokonujących dostaw:

a)towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b)towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

energii elektrycznej (CN 2716 00 00),

wyrobów tytoniowych,

samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c)budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d)terenów budowlanych,

e)nowych środków transportu,

f)następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:

preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),

komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),

urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),

maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),

g)hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:

pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),

motocykli (PKWiU ex 45.4);

2)świadczących usługi:

a)prawnicze,

b)w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c)jubilerskie,

d)ściągania długów, w tym factoringu;

3)nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Z przepisu tego wynika, że usługi w zakresie doradztwa (poza wskazanymi w ww. przepisie art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy wyjątkami) nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy.

Ustawa oraz przepisy wykonawcze do ustawy nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu, termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, np.: podatkowe, prawne, finansowe. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa, należy posiłkowo odwołać się do wykładni językowej.

Zgodnie z definicją zawartą w internetowym Słowniku Języka Polskiego PWN (www.sjp.pwn.pl), pod pojęciem „doradcy” należy rozumieć tego, „kto udziela porad”. Natomiast „doradzać”, w myśl powołanego wyżej Słownika Języka Polskiego PWN, oznacza „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”. Na podobny kierunek wskazuje również potoczne rozumienie tego terminu, zgodnie z którym „doradztwo” to udzielanie porad, opinii i wyjaśnień. Tak więc doradztwo jest udzielaniem fachowych opinii, porad, np. ekonomicznych, czy finansowych.

O zwolnieniu z art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy decyduje kwalifikacja bądź istota wykonywanych czynności.

Z opisu sprawy wynika, że planuje Pani od 01.05.2024 r. rozpocząć prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej i świadczyć usługi jako: specjalista ds. jakości w szpitalu. Wskazała Pani, że z uwagi na niewystępowanie w świadczonych usługach doradztwa zamierza Pani korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Jeżeli rozpocznie Pani prowadzenie działalności gospodarczej w 2024 roku, to przewidywana wartość sprzedaży za 2024 r., w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024 r., nie przekroczy kwoty 200.000 zł. W Pani ocenie w prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej nie będzie wykonywała Pani czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.

Analiza powołanych przepisów oraz przedstawionych okoliczności sprawy wskazuje, że skoro przewidywana wartość sprzedaży w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, tj. 2024 r. nie przekroczy kwoty 200.000 zł i nie będzie Pani wykonywała czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy, w tym usług doradztwa, to będzie Pani mogła korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy.

Natomiast w przypadku, gdy dokonywana przez Panią wartość sprzedaży w kolejnych latach przekroczy kwotę wskazaną w art. 113 ust. 1 ustawy, tj. 200.000 zł, lub wykona Pani jakąkolwiek czynność, o której mowa w art. 113 ust. 13 ustawy, to utraci Pani prawo do ww. zwolnienia od podatku.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym przedstawionym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Tym samym, przyjęto jako element stanu faktycznego Pani wskazanie, że „W prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej nie będzie wykonywała Pani czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.”

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm. dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00