Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 29 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.255.2021.2.MK

WIS Usługa - opłata za czynności administracyjne związane z ponownym wydaniem dokumentów pochówku.

 

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 17 sierpnia 2021 r. (data wpływu 24 sierpnia 2021 r.), uzupełnionego pismem z dnia 11 października 2021 r. (data wpływu 14 października 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

 

Przedmiot wniosku: usługa – opłata za czynności administracyjne związane z ponownym wydaniem dokumentów pochówku.

 

Opis usługi:

Miasto jest właścicielem cmentarza komunalnego. Uchwałą NR (…) w sprawie ustalenia stawek opłat za miejsca grzebalne i usługi pogrzebowe na Cmentarzu Miejskim przy ul. (...) ustalono dodatkową opłatę za czynności administracyjne związane z ponownym wydaniem dokumentów pochówku, na wniosek osoby dysponującej grobem, która pokrywa koszty wynikające z wtórnego przygotowania dokumentów pochówku (każda osoba załatwiająca pogrzeb otrzymuje komplet dokumentów pochówku, jednak często zdarza się, że osoby ponownie proszą o wydanie dokumentów, a następnie ich nie odbierają); wprowadzona opłata ma za zadanie pokrycie kosztów artykułów biurowych oraz czasu pracy pracownika poświęconego przygotowaniu wskazanych dokumentów).

W celu wyświadczenia usługi będącej przedmiotem wniosku Wnioskodawca wykonuje następujące czynności:

a) przyjmuje od osoby dysponującej grobem wniosek o wydanie kopii dokumentów, wniosek jest składany w biurze kancelarii cmentarza miejskiego, pracownik administracyjny ma termin około miesiąca na rozpatrzenie wniosku i przygotowanie niezbędnych dokumentów;

b) po rozpatrzeniu wniosku i przygotowaniu dokumentów osoba składająca wniosek zostaje telefonicznie poinformowana o możliwości odbioru;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00