Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2016 poz. 4883

Uchwała nr 390/XXIV/2016 Rady Miasta Rybnika

z dnia 22 września 2016r.

w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 i 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. 2016 r. poz. 446) oraz art. 403 ust. 5 w związku z art. 400a ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zmianami),

na wniosek Prezydenta Miasta, po zaopiniowaniu przez Komisję Przemysłu Górniczego, Ekologii i Rolnictwa oraz Komisję Gospodarki Komunalnej,

Rada Miasta Rybnika
uchwala:

§ 1. Regulamin udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska, w brzmieniu stanowiącym Załącznik do uchwały.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


Adam Fudali


Załącznik do Uchwały Nr 335/XX/2016
Rady Miasta Rybnika
z dnia 21 kwietnia 2016 r.

Regulamin udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

Rozdział 1.
Warunki otrzymania dotacji

§ 1. Dotacja, o której mowa w niniejszym Regulaminie, może zostać przeznaczona na realizację inwestycji polegającej na demontażu, transporcie do miejsca unieszkodliwiania oraz unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z obiektu budowlanego położonego na terenie Miasta Rybnika, do którego wnioskodawca posiada tytuł prawny lub którym zarządza jako nieruchomością wspólną.

Rozdział 2.
Tryb udzielania dotacji i niezbędne dokumenty

§ 2. 1. Wszczęcie procedury o udzielenie dotacji następuje na podstawie złożonego przed przystąpieniem do realizacji inwestycji pisemnego wniosku, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć kserokopie:

1) dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do obiektu budowlanego, którego dotyczy inwestycja (nie dotyczy wspólnot mieszkaniowych),

2) pisemnej zgody wszystkich współwłaścicieli na przeprowadzenie inwestycji (w przypadku współwłasności), natomiast w przypadku innego tytułu prawnego niż własność - pisemnej zgody odpowiednio właściciela, zarządcy lub administratora na przeprowadzenie inwestycji,

3) dokumentu potwierdzającego przeprowadzenie przeglądu stanu technicznego stwierdzającego, że w obiekcie budowlanym zabudowane są elementy zawierające azbest z identyfikacją ich rodzaju i ilości, sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71, poz. 649 ze zmianą).

Rozdział 3.
Koszty kwalifikowane

§ 3. 1. Za koszty kwalifikowane inwestycji uznaje się koszty wykonania robót obejmujących demontaż wyrobów zawierających azbest, transport do miejsca unieszkodliwiania i ich unieszkodliwienie.

2. Koszty, o których mowa w ust. 1, muszą być poniesione po dniu zawarcia umowy dotacji.

Rozdział 4.
Terminy składania i rozpatrywania wniosków

§ 4. 1. Wnioski składa się w terminie do 30 września danego roku.

2. Wnioski rozpatruje się według kolejności ich wpływu, do wyczerpania kwoty środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie miasta danego roku.

3. Wnioski niekompletne, po bezskutecznym wezwaniu do uzupełnienia, pozostawia się bez rozpatrzenia.

4. Wnioski złożone po terminie, o którym mowa w ust. 1, lub po wyczerpaniu kwoty środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie miasta, pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany.

Rozdział 5.
Umowa dotacji

§ 5. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy sporządzonej zgodnie z art. 250 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zmianami).

Rozdział 6.
Wysokość dotacji

§ 6. Wysokość dotacji wynosi 50% udokumentowanych kosztów kwalifikowanych realizacji inwestycji, jednak nie więcej niż:

a) 4.000 zł dla osób prawnych, przedsiębiorców oraz wspólnot mieszkaniowych,

b) 2.000 zł dla osób fizycznych.

Rozdział 7.
Termin zakończenia i rozliczenia zadania

§ 7. 1. Ostateczny termin wykonania inwestycji nie może przekroczyć 31 października danego roku.

2. Po zakończeniu inwestycji, jednak nie później niż do 15 listopada danego roku, wnioskodawca zgłasza zakończenie zadania na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu oraz dostarcza dokumenty:

1) kopie faktur lub rachunków z określonymi kosztami kwalifikowanymi, wystawionych przez przedsiębiorcę,

2) protokół odbioru końcowego, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, podpisany przez inwestora i wykonawcę robót, wraz z oświadczeniem o prawidłowym wykonaniu robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami,

3) kopię karty przekazania odpadów, sporządzoną przez wykonującego usługę usunięcia wyrobów zawierających azbest, z potwierdzeniem przekazania do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.

3. Wnioskodawca obowiązany jest potwierdzić zgodność kopii składanych dokumentów z oryginałami, umieszczając na każdej stronie kserokopii adnotację: "potwierdzam zgodność z oryginałem", opatrzoną datą i czytelnym podpisem.

§ 8. 1. Wypłata środków nastąpi w terminie określonym w umowie dotacji, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Wypłata środków nastąpi po:

1) dostarczeniu przez wnioskodawcę kompletu dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 2,

2) przeprowadzeniu przez pracownika Urzędu Miasta oględzin i akceptacji inwestycji (potwierdzeniu zgodności realizacji z zapisami niniejszego Regulaminu) w protokole, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do Regulaminu,

3) zweryfikowaniu przez pracownika Urzędu Miasta poszczególnych kosztów kwalifikowanych,

4) opatrzeniu przez pracownika Urzędu Miasta oryginału faktur lub rachunków formułą "Płatne ze środków budżetu Miasta Rybnika w formie dotacji celowej w wysokości .......", datą i podpisem.

3. W trakcie oględzin, o których mowa w ust. 2 pkt 2, wnioskodawca przedłoży do wglądu oryginały dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 2 pkt. 1 i 2 oraz § 2 ust. 2.


Załącznik Nr 1 do Regulaminu udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

WNIOSEK
o udzielenie dotacji na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie Miasta Rybnika

1. Imię i nazwisko………………………………………………………………………

2. PESEL………………………………………………………………………………..

3. Adres zamieszkania………………………………………………………………….

4. Adres planowanego przedsięwzięcia………………………………………………..

5. Rodzaj obiektu:………………………………………………………………………

6. Telefon kontaktowy………………………………………………………………….

7. Opis przedsięwzięcia………………………………………………………………….

8. Termin wykonania zadania do dnia*: ………………………………………………

9. Nazwa banku i nr konta do wypłaty przyznanej dotacji:…………………………

…………………………………………………………………………………………

………...............………………. ……………………………............

Rybnik, dnia (podpis wnioskodawcy)

* nie później niż do 31 października danego roku

Załączniki:

1. kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do obiektu budowlanego gdzie realizowane będzie przedsięwzięcie (nie dotyczy wspólnot mieszkaniowych)

2. pisemna zgoda wszystkich współwłaścicieli na przeprowadzenie inwestycji (w przypadku współwłasności)

3. pisemna zgoda właściciela/zarządcy/administratora na przeprowadzenie inwestycji (w przypadku innego tytułu prawnego niż własność)

4. dokument potwierdzający przeprowadzenie przeglądu stanu technicznego stwierdzającego, że w obiekcie budowlanym zabudowane są elementy zawierające azbest z identyfikacją ich rodzaju i ilości, sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649 ze zmianami)

Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią "Regulaminu udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska".

………...............………………. ……………………………............

Rybnik, dnia (podpis wnioskodawcy)


Załącznik Nr 2 do Regulaminu udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

……………………………………………..

Imię i nazwisko

……………………………………………..

Adres zamieszkania

……………………………………………..

PESEL

……………………………………………..

Telefon kontaktowy

ZGŁOSZENIE ZAKOŃCZENIA ZADANIA

Zgłaszam zakończenie realizacji inwestycji objętej dotacją z budżetu Miasta Rybnika na podstawie zawartej umowy dotacji nr ………………………. z dnia ……….……..…………

Do niniejszego zgłoszenia załączam:*

? kopię faktur/rachunków** z określonymi kosztami kwalifikowanymi wystawionych przez przedsiębiorcę za wykonanie robót obejmujących demontaż wyrobów zawierających azbest, transport do miejsca unieszkodliwiania oraz ich unieszkodliwienie

? kopię protokołu odbioru końcowego podpisanego przez inwestora i wykonawcę robót wraz z oświadczeniem o prawidłowości wykonania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami

? kopię karty przekazania odpadów, sporządzonej przez wykonującego usługę usunięcia wyrobów zawierających azbest z potwierdzeniem, że odpady zawierające azbest zostały przekazane do unieszkodliwienia

………...............………………. ……………………………............

Rybnik, dnia (podpis wnioskodawcy)

*niepotrzebne skreślić

** po opatrzeniu przez pracownika Urzędu Miasta oryginału faktur/rachunków adnotacją ,,Płatne ze środków budżetu Miasta Rybnika w formie dotacji celowej w wysokości ........", datą i podpisem, oryginał faktury zostanie zwrócony wnioskodawcy


Załącznik Nr 3 do Regulaminu udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

PROTOKÓŁ ODBIORU KOŃCOWEGO

(dla inwestora i wykonawcy)

Data odbioru: ……………………………

1. Informacja dotycząca Inwestora:

Imię i nazwisko: ………………….............…………….

Adres: ……..............…………………………………….

2. Informacja dotycząca Wykonawcy:

Nazwa firmy: ……………………………………………

Adres: ……………………………………………………

3. Zakres wykonanych robót podlegających odbiorowi:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................................…

Uwagi: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..................................................................................................................................……............

4. Strony uczestniczące w odbiorze.

…………………………. ……….………………………..

(Inwestor) (Wykonawca)

5. Oświadczenie.

Oświadczam, że wykonane roboty objęte wnioskiem o dotację z budżetu Miasta Rybnika, zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.

…………………………. ……….………………………..

(Inwestor) (Wykonawca)


Załącznik Nr 4 do Regulaminu udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest podmiotom, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska

PROTOKÓŁ OGLĘDZIN I AKCEPTACJI INWESTYCJI

Data odbioru: ……………………………

1. Informacja dotycząca Inwestora:

Imię i nazwisko: …………………………...............…….

Adres: ………………………………………….................

2. Zakres wykonanych robót podlegających odbiorowi:

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………...........

3. Przedłożono oryginały dokumentów załączonych do wniosku: TAK NIE

Uwagi:

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………...........…

4. Strony uczestniczące w odbiorze.

…………………………. ……….………………………..

(Inwestor) (Pracownik Urzędu Miasta)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00