Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2016 poz. 5212

Uchwała nr XVII/157/2016 Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp.

z dnia 22 sierpnia 2016r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Łokacz Wielki

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ), art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778, poz. 904, poz. 961) oraz uchwały nr XXVIII/326/2014 Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp. z dnia 29.04.2014 r.

Rada Miejska w Krzyżu Wlkp. uchwala się co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Łokacz Wielki po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Krzyż Wlkp. zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp. nr XVII/134/2000 z dnia 30.03.2000 r.

2. Granice obszaru objętego planem oznaczono na rysunku planu w skali 1:1000.

3. Integralnymi częściami uchwały są następujące załączniki:

1) rysunek planu, o którym mowa w ust. 2 - obejmujący obszar, o którym mowa w §1 ust. 1, zwany dalej rysunkiem - stanowiący załącznik nr 1,

2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Łokacz Wielki - stanowiące załącznik nr 2,

3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania - stanowiące załącznik nr 3.

§ 2. Ilekroć w ustaleniach niniejszej uchwały jest mowa o:

1) przeznaczeniu podstawowym - należy przez to rozumieć dominujący, główny sposób zagospodarowania terenu;

2) przeznaczeniu dopuszczalnym - należy przez to rozumieć inny niż podstawowy sposób zagospodarowania terenu, uzupełniający i wzbogacający przeznaczenie podstawowe;

3) nieprzekraczalnej linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię, poza którą nie mogą się znajdować żadne elementy zabudowy z wyłączeniem małej architektury, ogrodzeń, dojść i dojazdów do budynków, obiektów infrastruktury technicznej, sieci uzbrojenia terenu;

4) obowiązującej linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię, na której musi być usytuowana główna elewacja budynku, przed którą mogą być wysunięte okapy, wykusze, ryzality oraz schody, na odcinku nie większym niż szerokość 30% elewacji usytuowanej na tej linii, na odległość nie większą niż 1,5 m;

5) uciążliwości dla środowiska - należy przez to rozumieć zjawiska fizyczne lub stan powodujący przekroczenie standardów jakości środowiska określonych w przepisach odrębnych poza terenem, do którego inwestor posiada tytuł prawny;

6) usługach nieuciążliwych - należy przez to rozumieć usługi, które nie powodują przekroczenia standardów jakości środowiska w rozumieniu przepisów odrębnych poza terenem, do którego inwestor posiada tytuł prawny oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco lub przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów odrębnych;

7) powierzchni całkowitej zabudowy - należy przez to rozumieć sumę powierzchni kondygnacji parteru mierzonych po obrysie wszystkich budynków na działce budowlanej.

§ 3. 1. Na rysunku planu obowiązują następujące oznaczenia graficzne:

1) granice obszaru objętego planem;

2) nieprzekraczalne linie zabudowy;

3) obowiązujące linie zabudowy;

4) kierunek przeważającej kalenicy projektowanego budynku mieszkalnego;

5) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania;

6) symbole przeznaczenia terenów.

2. Na rysunku planu naniesiono nieobowiązujące oznaczenia graficzne - informacyjne.

3. Zasady i wymagania określone w § 5-7 i § 19 odnoszą się do całego obszaru objętego planem.

§ 4. W obrębie obszaru objętego planem ustala się następujące przeznaczenia terenów:

1) tereny zabudowy zagrodowej, oznaczone na rysunku symbolem - RM;

2) tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczone na rysunku symbolem - MN;

3) tereny rolnicze, oznaczone na rysunku symbolem - R;

4) tereny zieleni i sportu oznaczone na rysunku symbolem - ZPUS;

5) tereny infrastruktury technicznej kanalizacji oznaczone na rysunku symbolem - K;

6) tereny wód powierzchniowych, oznaczone na rysunku symbolem - WS;

7) tereny dróg publicznych, lokalnych, oznaczone na rysunku symbolem - KDL;

8) tereny dróg wewnętrznych, oznaczone na rysunku symbolem - KDW.

§ 5. Na obszarze objętym planem :

1) dopuszcza się budowę sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, z zachowaniem przepisów odrębnych;

2) nie występują obszary przestrzeni publicznej, w rozumieniu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

3) nie wyznacza się terenów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości;

4) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu ustala się poprzez nakaz zachowania odległości od istniejących i projektowanych sieci infrastruktury technicznej zgodnie z przepisami odrębnymi i pozostałymi ustaleniami planu;

5) nie dopuszcza się tymczasowego zagospodarowania i nie określa się sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.

Rozdział 2.
Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego

§ 6. Na obszarze objętym planem kształtowanie i ochronę ładu przestrzennego należy realizować poprzez przestrzeganie zasad zabudowy określonych niniejszą uchwałą, w tym usytuowanie budynków w obrębie linii zabudowy z uwzględnieniem szczegółowych zapisów § 10-17, zachowanie określonych gabarytów budynków oraz zachowanie minimalnej i maksymalnej intensywności zabudowy.

§ 7. 1. W celu utrzymania równowagi przyrodniczej i racjonalnej gospodarki zasobami środowiska na obszarze objętym planem ochronę środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego należy realizować poprzez:

1) prawo wycinki zadrzewień i zakrzewień uniemożliwiających prowadzenie prac budowlanych związanych z realizacją ustaleń niniejszej uchwały z obowiązkiem realizacji nasadzeń kompensacyjnych w proporcji 1:1,

2) dopuszczenie lokalizowania inwestycji związanych z gospodarką rolną i hodowlaną mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko, jeżeli przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana, nie wykaże ich negatywnego wpływu na ochronę przyrody, a uciążliwość zamknie się w granicy terenu, do którego prawo posiada inwestor.

2. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem RM ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy zagrodowej zgodnie z przepisami odrębnymi.

3. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MN ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z przepisami odrębnymi.

4. W zakresie gospodarki wodnej, odprowadzenia ścieków, gospodarki odpadami obowiązują ustalenia § 19.

5. Na obszarze objętym planem nie występują złoża kopalin i nie przewiduje się ich eksploatacji.

6. Na obszarze objętym planem nie występują obszary zdegradowane w wyniku działalności człowieka, klęsk żywiołowych oraz masowych ruchów ziemi, w związku z tym odstępuje się od określenia sposobu zagospodarowania tych terenów.

§ 8. W celu dostosowania nowej zabudowy do historycznej kompozycji urbanistycznej w zakresie skali i bryły architektonicznej określono kierunek przeważającej kalenicy na rysunku planu oraz nieprzekraczalne gabaryty w rozdziale 4 niniejszej uchwały.

Rozdział 3.
Granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych

§ 9. 1. Teren objęty planem jest położony w obrębie GZWP nr 138 (Q) - Pradolina Toruńsko-Eberswaldzka oraz GZWP nr 127 (Trz) - Subzbiornik Złotów-Piła-Strzelce Krajeńskie.

2. W związku z brakiem występowania w obszarze objętym planem pozostałych terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych nie zachodzi potrzeba określenia ich granic i sposobów zagospodarowania.

Rozdział 4.
Warunki szczegółowe zabudowy i zagospodarowania terenów, w tym zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalna i minimalna intensywność zabudowy, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej, maksymalna wysokość zabudowy, minimalna liczba miejsc do parkowania i sposób ich realizacji, gabaryty obiektów.

§ 10. Dla terenów zabudowy zagrodowej, oznaczonych na rysunku planu symbolem RM 1 i RM 2 ustala się:

1) przeznaczenie podstawowe: tereny zabudowy zagrodowej;

2) przeznaczenie dopuszczalne: usługi nieuciążliwe, wbudowane do max. 30% powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego, dopuszczone przepisem odrębnym zgodne z prowadzoną działalnością rolniczą;

3) prawo do lokalizacji, w obrębie działki budowlanej, jednego wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz maks. jednego wolno stojącego budynku gospodarczego, garażowego lub inwentarskiego;

4) dopuszcza się adaptację istniejących budynków gospodarczych na cele mieszkalne;

5) maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe pod dachem dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35 - 450;

6) dla budynku mieszkalnego na wysokości maks. 0,9 m, wysokość okapu maks. 4,0 m, a wysokość do kalenicy maks. 10 m;

7) dopuszcza się lokalizację wiat i silosów w obrębie linii zabudowy;

8) dla budynków garażowych i wiat maks. wysokość 6 m do kalenicy;

9) dla budynków gospodarczych i inwentarskich maks. wysokość 9 m do kalenicy;

10) dla budynków garażowych i wiat krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci jak dla budynku mieszkalnego;

11) dla budynków gospodarczych i inwentarskich krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci 15 - 450;

12) wysokość silosów oraz innych budowli związanych z produkcją rolną maks. 9 m;

13) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,1; rozumiany jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;

14) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,3; rozumiany jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;

15) min. powierzchnię biologicznie czynną na 20% powierzchni działki budowlanej;

16) lokalizację min. 1 stanowiska parkingowego na każdy lokal mieszkalny, w obrębie budynków garażowych lub w obrębie parkingu otwartego na działce budowlanej;

17) zakaz lokalizacji nośników reklamowych o powierzchni większej niż 1,0 m2;

18) ustala się minimalną powierzchnię działki budowlanej na 1 000 m2.

§ 11. Dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN 1 i MN 2 ustala się:

1) przeznaczenie podstawowe: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;

2) przeznaczenie dopuszczalne: usługi nieuciążliwe;

3) prawo do lokalizacji, w obrębie działki budowlanej, jednego wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz maks. jednego wolno stojącego budynku gospodarczego, garażowego lub gospodarczo - garażowego;

4) dopuszcza się adaptację istniejących budynków gospodarczych na cele mieszkalne;

5) maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe pod dachem dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35 - 450;

6) dla budynku mieszkalnego na wysokości maks. 0,9 m, wysokość okapu maks. 4,0 m, a wysokość do kalenicy maks. 10 m;

7) dopuszcza się lokalizację wiat w obrębie linii zabudowy;

8) dla budynków garażowych i wiat maks. wysokość 6 m do kalenicy;

9) dla budynków gospodarczych i gospodarczo - garażowych maks. wysokość 9 m do kalenicy;

10) dla budynków garażowych i wiat krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci jak dla budynku mieszkalnego;

11) dla budynków gospodarczych i gospodarczo - garażowych krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci 15 - 450;

12) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,1; rozumiany jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;

13) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,3; rozumiany jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;

14) min. powierzchnię biologicznie czynną na 20% powierzchni działki budowlanej;

15) lokalizację min. 1 stanowiska parkingowego na każdy lokal mieszkalny, w obrębie budynków garażowych lub w obrębie parkingu otwartego na działce budowlanej;

16) zakaz lokalizacji nośników reklamowych o powierzchni większej niż 1,0 m2;

17) ustala się minimalną powierzchnię działki budowlanej na 1 000 m2.

§ 12. Dla terenów rolniczych, oznaczonych na rysunku planu symbolem R ustala się:

1) zakaz lokalizacji trwałych obiektów budowlanych;

2) od strony terenów zabudowanych wskazanie do nasadzenia zieleni izolacyjno - ochronnej wysokiej i niskiej o składzie gatunkowym odpowiadającym miejscowym warunkom siedliskowym.

§ 13. Dla terenów zieleni i sportu oznaczonych na rysunku planu symbolem ZPUS ustala się:

1) przeznaczenie podstawowe: tereny zieleni;

2) przeznaczenie dopuszczalne, do max. 40% powierzchni przeznaczenia podstawowego: tereny sportu i rekreacji, miejsca postojowe;

3) zakaz zabudowy budynkami z prawem lokalizacji obiektów malej architektury, urządzeń sportowych, ogródków jordanowskich, placów zabaw, ścieżek pieszych;

4) min. powierzchnię biologicznie czynną na 60% powierzchni terenu;

5) zakaz lokalizacji nośników reklamowych.

§ 14. Dla terenów infrastruktury technicznej kanalizacji, oznaczonych na rysunku planu symbolem K ustala się:

1) prawo rozbudowy i przebudowy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej kanalizacji;

2) prawo lokalizacji nowych urządzeń infrastruktury kanalizacji, sieci i urządzeń technicznych;

3) przy granicy terenu wskazanie do nasadzenia zieleni izolacyjno - ochronnej o składzie gatunkowym odpowiadającym miejscowym warunkom siedliskowym.

§ 15. Dla terenów wód powierzchniowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem WS dopuszcza się lokalizację infrastruktury technicznej związanej z przeznaczeniem terenu oraz urządzeń wodnych i obiektów związanych z istniejącym i projektowanym układem dróg pieszych.

§ 16. Dla terenów dróg publicznych, lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KDL, stanowiących poszerzenie istniejącej poza granicami planu drogi, ustala się:

1) szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

2) prawo do realizacji chodników, ścieżek rowerowych.

§ 17. Dla terenów dróg wewnętrznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KDW ustala się:

1) szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

2) prawo realizacji jezdni lub pieszojezdni i miejsc postojowych;

3) prawo do realizacji chodników, ścieżek rowerowych.

Rozdział 5.
Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową

§ 18. 1. Układ komunikacyjny wewnętrzny na obszarze objętym planem, stanowi droga lokalna oznaczona na rysunku planu symbolem KDL oraz drogi wewnętrzne, oznaczone na rysunku planu symbolem KDW.

2. Na terenie objętym planem należy zapewnić realizację miejsc przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 19. Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:

1) obsługa komunikacyjna z przyległych dróg publicznych i wewnętrznych;

2) zasilanie w energię elektryczną z istniejących i projektowanych stacji transformatorowych, liniami napowietrznymi zgodnie z przepisami odrębnymi;

3) docelowe zasilenie w gaz z projektowanych podziemnych gazociągów, do czasu wybudowania sieci gazowej dopuszcza się wykorzystanie zbiorników na gaz ciekły;

4) dopuszcza się rozbudowę, uzupełnienie i likwidację istniejących sieci telekomunikacyjnych z możliwością sukcesywnej przebudowy istniejących linii napowietrznych na linie telefoniczne kablowe podziemne;

5) dla istniejących napowietrznych linii elektroenergetycznych nn prawo do ich skablowania lub przełożenia, zgodnie z przepisami odrębnymi;

6) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych w ramach terenu RM, MN, R, ZPUS do gruntu, z zachowaniem przepisów odrębnych;

7) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenów KDL i KDW po podczyszczeniu do gruntu z zachowaniem przepisów odrębnych, lub do kanalizacji deszczowej;

8) odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo do systemu kanalizacji sanitarnej;

9) odprowadzenie ścieków komunalnych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo do systemu kanalizacji sanitarnej;

10) zaopatrzenie w wodę z wodociągu gminnego;

11) w nowo lokalizowanych lub modernizowanych budynkach należy do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych stosować paliwa płynne, gazowe i stałe gwarantujące zachowanie dopuszczalnych norm emisji, wynikających z przepisów odrębnych dotyczących ochrony środowiska lub wykorzystywać alternatywne źródła energii;

12) zagospodarowanie odpadów zgodnie z uchwałą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz przepisami odrębnymi z uwzględnieniem selektywnej zbiorki odpadów;

13) urządzenia infrastruktury technicznej projektować zgodnie z wymogami określonymi w przepisach szczególnych.

Rozdział 6.
Ustalenia końcowe

§ 20. Zgodnie z artykułem 36 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się następującą stawkę służącą naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości:

1) dla terenów zabudowy zagrodowej, oznaczonych na rysunku symbolem - RM - 30 %,

2) dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku symbolem - MN - 30 %,

3) dla terenów rolniczych, oznaczonych na rysunku symbolem - R - 25 %,

4) dla terenów zieleni i sportu, oznaczonych na rysunku symbolem - ZPUS - 1 %,

5) dla terenów infrastruktury technicznej kanalizacji, oznaczonych na rysunku symbolem - K - 1 %,

6) dla terenów wód powierzchniowych, oznaczonych na rysunku symbolem - WS - 1 %,

7) dla terenów dróg publicznych, lokalnych, oznaczonych na rysunku symbolem KDL- 1 %,

8) dla terenów dróg wewnętrznych, oznaczonych na rysunku symbolem KDW -1 %.

§ 21. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Krzyża Wlkp.

§ 22. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp.


mgr Elżbieta Thomas


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVII/157/2016
Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp.
z dnia 22 sierpnia 2016 r.
Zalacznik1.jpg

Rysunek planu


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XVII/157/2016
Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp.
z dnia 22 sierpnia 2016 r.
Zalacznik2.pdf

Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Łokacz Wielki


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XVII/157/2016
Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp.
z dnia 22 sierpnia 2016 r.
Zalacznik3.pdf

Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania


Uzasadnienie

Prace dotyczące planu prowadzone były w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na podstawie Uchwały Nr XXVIII/326/2014 Rady Miejskiej w krzyżu Wlkp. z dnia 29 kwietnia 2014 r w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Łokacz Wielki. Konieczność opracowania planu wynikła z potrzeby uwzględnienia wniosków osób prywatnych zainteresowanych zmianą ustaleń obowiązującego mpzp w zakresie ich nieruchomości. Jednym z czynników powodujących przystąpienie do sporządzania przedmiotowego planu miejscowego była kwestia określenia zasad zabudowy w rozbudowywanych istniejących gospodarstw rolnych oraz terenów zabudowy mieszkaniowej które w harmonijny sposób wpisałyby się w istniejącą strukturę zabudowy wsi. Przyjęte w planie miejscowym rozwiązania są zgodne z ustaleniami "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Krzyż Wlkp.".

1. W planie miejscowym w następujący sposób zrealizowano wymogi wynikające z art. 1 ust. 2-4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

1) Wymogi ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury oraz walory architektoniczne i krajobrazowe uwzględniono biorąc pod uwagę istniejący stan i sposób zagospodarowania obszaru opracowania oraz wskazania studium uwarunkowań dla przedmiotowego terenu. Na tej podstawie wyodrębniono podstawowe jednostki zabudowy dla których ustalono linie zabudowy oraz szczegółowe parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania, w tym: wysokość zabudowy, maksymalną powierzchnię zabudowy, minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej oraz wskaźniki intensywność zabudowy. Dla części terenów określono dodatkowo, minimalną powierzchnię nowo wydzielanej działki budowlanej.

2) Wymagania ochrony środowiska w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych uwzględniono, ustalając m.in. zagospodarowanie odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz przepisami odrębnymi z uwzględnieniem selektywnej zbiorki odpadów, odprowadzenie wód opadowych i roztopowych w ramach terenu do gruntu, z uwzględnieniem podczyszczenia tych wód dla terenów dróg lokalnych i wewnętrznych, odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo do systemu kanalizacji sanitarnej, zaopatrzenie w wodę z sieci wodociągowej, zaopatrzenie w ciepło z indywidualnych systemów grzewczych z zastrzeżeniem by do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych stosować paliwa płynne, gazowe i stałe gwarantujące zachowanie dopuszczalnych norm emisji, dopuszczenie lokalizowania inwestycji związanych z gospodarką rolną i hodowlaną mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana, nie wykaże ich negatywnego wpływu na ochronę przyrody, a uciążliwość zamknie się w granicy terenu, do którego prawo posiada inwestor. Poprzez ograniczenie zabudowy oraz wskazanie granic terenów rolniczych i zieleni projekt planu utrwala przeznaczenie tych terenów jako rolniczych i wyłączonych z zabudowy pozwalając zarazem na ich ochronę;

3) Wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej uwzględniono w planie miejscowym poprzez określenie w treści planu zasad zabudowy w zakresie skali i bryły architektonicznej budynków w tym kierunku przeważającej kalenicy sprzyjających ochronie dziedzictwa kulturowego i zabytków w postaci zastanego układu ruralistycznego. W ramach procedury planistycznej uwzględniono wnioski i uzgodniono projekt planu miejscowego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

4) Wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia a także potrzeby osób niepełnosprawnych uwzględniono poprzez zawiadomienie i zaopiniowanie projektu planu ze stosownymi organami oraz poprzez określenie zasad wyznaczenia miejsc postojowych przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z zasadami i normatywem wynikającymi z przepisów odrębnych.

5) Walory ekonomiczne przestrzeni oraz prawo własności zostały wzięte pod uwagę poprzez sporządzenie projektu planu dopasowanego do istniejącej struktury własności minimalizującego straty wynikające z potencjalnego obniżenia wartości gruntów a zarazem przez utrzymanie i kontynuację, w ramach dopuszczonych przez studium, na obszarze objętym planem istniejących funkcji .

6) Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa zrealizowano poprzez zawiadomienie oraz uzgodnienie projektu planu do stosownych organów wojskowych, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa.

7) Potrzeby interesu publicznego zrealizowano zarówno poprzez uwzględnienie opinii i uzgodnienie projektu planu z organami administracji publicznej, jak i przez zabezpieczenie terenów pod drogi publiczne. W ramach zabezpieczenia interesu publicznego projekt planu określa wyważone sposoby koegzystencji istniejących oraz projektowanych gospodarstw w ramach terenów zabudowy zagrodowej względem istniejącej i projektowanej zabudowy mieszkaniowej.

8) Potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej w szczególności sieci szerokopasmowych zrealizowano poprzez dopuszczenie rozbudowy sieci infrastruktury technicznej w obrębie terenów objętych projektem planu.

9) Zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad planem miejscowym, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej podczas prac nad projektem planu nastąpiło poprzez:

a) ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o przystąpieniu do projektu planu i zbieraniu wniosków do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej do dnia 16.07.2014 r.;

b) ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu i możliwości składania uwag do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej do dnia 25.05.2016 r.;

c) zorganizowaniu w dniu 21.04.2016 r. dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.

10) Zachowano pełną jawność i przejrzystość procedur planistycznych podczas prac nad projektem planu poprzez możliwość wglądu w dokumentację planistyczną na każdym etapie sporządzania projektu planu.

11) Potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności zrealizowano poprzez organicznie terenów zabudowy do już zainwestowanych. Dla obszaru opracowania zaopatrzenie w wodę odbywa się istniejącymi wodociągami zlokalizowanymi przede wszystkim w otaczających drogach publicznych. W prognozie skutków finansowych przewidziano stosowne kwoty związane z lokalną rozbudową infrastruktury wodociągowej.

12) Zachowanie równowagi, przy ustalaniu przeznaczenia terenu lub określaniu potencjalnego sposobu zagospodarowania i korzystania z terenu, miedzy interesem publicznym a interesami prywatnymi rozstrzygnięto poprzez przyjęcie w projekcie wyważonych rozwiązań zapewniających odseparowaną przestrzennie koegzystencję istniejących oraz projektowanych gospodarstw w ramach terenów zabudowy zagrodowej względem istniejącej i projektowanej zabudowy mieszkaniowej.

13) Wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni, w przypadku sytuowania nowej zabudowy zapewniono poprzez kontynuację istniejącego sposobu użytkowania oraz ograniczenie projektowanej zabudowy do terenów już zainwestowanych z uwzględnieniem korekt wynikających ze wskazań sporządzonych na potrzeby planu opracowań: ekofizjografii, prognozy oddziaływania na środowisko oraz prognozy skutków finansowych uchwalenia planu. W związku z ograniczeniem planu do terenów już zainwestowanych leżących w wykształconej strukturze funkcjonalno-przestrzennej wsi Łokacz Wielki, ustalenia planu pozwalają na efektywne gospodarowanie przestrzenią z zachowaniem walorów ekonomicznych zastanej przestrzeni. Takie podejście pozwoliło również na zminimalizowanie transportochłonności układu przestrzennego.

2. Zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1, wraz data uchwały rady gminy, o której mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Przedmiotowy mpzp jest zgodny z wynikami analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy Krzyż Wlkp. w okresie od 1 października 2010 r. do 30 czerwca 2014 r., stanowiącej załącznik do uchwały nr XXX/362/2014 Rady Miejskiej w Krzyżu Wlkp. z dnia 29 sierpnia 2014 r., w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Krzyż Wlkp. oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W przytoczonym dokumencie wyartykułowano potrzeby zmian obowiązującego planu miejscowego wynikające z konieczności zabezpieczenia terenów pod rozwój budownictwa mieszkaniowego i potrzeb mieszkańców oraz wyszczególniono uchwałę wywołującą procedowany projekt planu dla części wsi Łokacz Wielki.

3. Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy Ze względu na charakter planu miejscowego oraz istniejący stan zainwestowania terenu, realizacja ustaleń mpzp nie będzie miała istotnego wpływu na finanse publiczne, w tym na budżet gminy. Projekt planu nie zakłada realizacji nowych inwestycji obciążających budżet publiczny. Zakres obciążenia budżetu gminy został określony w sporządzonej na potrzeby planu miejscowego "Prognozie skutków finansowych uchwalenia planu". Plan uzyskał pozytywną opinię Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz wymagane przepisami odrębnymi opinie i niezbędne uzgodnienia. W związku z wnioskami wynikającymi z opinii i uzgodnień do projektu planu wprowadzone zostały niezbędne zmiany. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu nie wpłynęły żadne uwagi. Burmistrz Krzyża Wlkp. zgodnie z art. 17 pkt 14 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przedstawił Radzie Miejskiej w Krzyżu Wlkp. projekt uchwały wraz z załącznikami. Uchwalenie przedmiotowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stworzy nowe podstawy prawne do wydawania decyzji administracyjnych dotyczących zagospodarowania przedmiotowego obszaru.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00