Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2016 poz. 3395

Uchwała nr XXIII/193/2016 Rady Miejskiej w Węgorzewie

z dnia 27 lipca 2016r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2016 r. poz. 446), art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2016 poz. 250 ), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Węgorzewie uchwala, co następuje:

§ 1.

1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo określający szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo.

2. Regulamin stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Węgorzewa .

§ 3.

Uchwała w wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Tomasz Wierzchowski


Załącznik do Uchwały Nr XXIII/193/2016
Rady Miejskiej w Węgorzewie
z dnia 27 lipca 2016 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY WĘGORZEWO

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Węgorzewo, a w szczególności:

1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania lub przyjmowania przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub zapewnienie przyjmowania w inny sposób co najmniej takich odpadów komunalnych jak: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,

2) rodzaju i minimalnej pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych, bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników,

3) częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości,

4) inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami,

5) obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniami lub uciążliwościami dla ludzi orz przed zanieczyszczeniami terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

6) wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej,

7) wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

§ 2.

1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Węgorzewo,

2) Związku - należy przez to rozumieć Mazurski Związek Międzygminny - Gospodarka Odpadami,

3) Zakładzie - należy przez to rozumieć Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie,

4) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do selektywnego zbierania odpadów komunalnych według następujących zasad:

1) szkło, papier, tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe należy zbierać do pojemników oznaczonych kolorem żółtym,

2) odpady zielone oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji należy zbierać do pojemników oznaczonych kolorem brązowym.

2. Pozostałe odpady zbierane przez właścicieli nieruchomości stanowią odpady zmieszane, które należy zbierać w pojemnikach oznaczonych kolorem szarym.

3. Wydzielone odpady w postaci wystudzonych popiołów paleniskowych można zbierać w pojemnikach zbiorczych, metalowych oznaczonych - popiół lub w pojemnikach na odpady zmieszane.

4. Zabrania się:

1) umieszczania w pojemnikach przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów i budowlanych, leków i chemikaliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów oraz zużytych opon,

2) umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, odpadów pochodzących z działalności gospodarczej nie mających charakteru odpadów komunalnych, w tym odpadów medycznych,

3) umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do selektywnej zbiórki, odpadów innych niż te na jakie przeznaczony jest pojemnik,

5. Odpady w postaci przeterminowanych leków można umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w aptekach, przychodniach, ośrodkach zdrowia, których lista znajduje się na stronie internetowej Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami, tj. www.mzmgo.mazury.pl?. lub przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

6. Chemikalia inne niż niebezpieczne należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

7. Zużyte opony należy przekazywać do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych?.

8. Odpady w postaci zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych należy przekazywać na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 kwietnia 2015 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. 2015, poz. 687 ze zm.) do podmiotu zbierającego te odpady bądź też umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w budynkach użyteczności publicznej, których lista znajduje się na stronie internetowej Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami, tj. www.mzmgo.mazury.pl?. Odpady te mogą być również przekazywane bezpośrednio do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

9. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. 2015, poz. 1688 ze zm.) do punktów zbierania tego rodzaju odpadów, których lista znajduje się na stronie internetowej Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami, tj. www.mzmgo.mazury.pl?. Odpady te mogą być również przekazywane bezpośrednio do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

10. Mazurski Związek Międzygminny - Gospodarka Odpadami może zorganizować mobilną zbiórkę zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Szczegółowe zasady zbiórki określone zostaną na stronie internetowej Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami.

11. Odpady wielkogabarytowe należy zbierać w miejscu służącym do zbierania odpadów komunalnych, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości i terenów do niej przyległych oraz umożliwiający łatwy dostęp podmiotowi odbierającemu odpady komunalne. Odpady te, z zastrzeżeniem postanowień wynikających z § 9 ust. 2 winny być zgromadzone nie wcześniej niż 24 godziny przed wyznaczonym terminem ich odbioru, uzgodnionym z organizatorem zbiórki. Odpady te przekazywane mogą być również bezpośrednio do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

12. Odpady budowlane i rozbiórkowe należy dostarczać do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Nie dotyczy to odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałych podczas robót budowlano-remontowych wykonywanych w ramach zleconych prac dla przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą.

13. Dopuszcza się możliwość oddzielnego gromadzenia szkła opakowaniowego w pojemnikach zbiorczych.

14. Miejsca usytuowania pojemników zbiorczych ustala i wskazuje gmina.

15. Odpady zielone mogą być bezpośrednio przekazane do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

16. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przyjmuje od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpady komunalne, niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzących od innych wytwórców, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale Zgromadzenia MZMGO w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

§ 4.

1. Określa się następujące zasady odbierania odpadów komunalnych:

1) Zebrane, zmieszane odpady komunalne oraz odpady zebrane selektywnie przewidziane doodbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości należy przekazywać podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych wyłonionemu w drodze przetargu.

2) Właściciel nieruchomości jest zobowiązany umieścić pojemniki wypełnione odpadami wmiejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu odbierającego odpady komunalne bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić je w dniu odbioru przed wejściem na teren nieruchomości. Dopuszcza się także, za pisemną zgodą właściciela nieruchomości, wjazd na teren nieruchomości pojazdów lub wejścia pracowników podmiotu odbierającego odpady komunalne w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach.

§ 5.

1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się po spełnieniu łącznych warunków:

1) dotyczy nadwozia samochodu;

2) czynności wykonywane są na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;

3) powstające ścieki są odprowadzane do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;

2. Mycie pojazdów mechanicznych nie może odbywać się w pobliżu rzek, stawów, jezior i innych naturalnych zbiorników wodnych w odległości mniejszej niż 100 m.

3. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się tylko po spełnieniu łącznych warunków:

1) dotyczy drobnych napraw tj.: regulacji, wymiany kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełniania płynów itp.;

2) odpady będą gromadzone w pojemnikach do tego przeznaczonych.

§ 6.

1. Do obowiązków właścicieli nieruchomości należy: uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego niestanowiących własności gminy, niezwłocznie po ich powstaniu.

Rozdział 3.

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 7.

1. Do zbierania odpadów komunalnych stosuje się pojemniki wykonane z trwałego materiału, w szczególności metalu lub tworzywa sztucznego, odpowiednio oznakowane w sposób jednoznacznie wskazujący przeznaczenie pojemnika na odpady określonego rodzaju.

2. Na terenie nieruchomości położonych w granicach administracyjnych gmin, członków Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami dopuszcza się następujące pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych:

1) pojemniki o pojemności : 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l,

2) kontenery o pojemności: 7000 l (KP 7).

3. Do zbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości przeznacza się znormalizowane pojemniki dostosowane do pojazdów służących do ich opróżniania. Odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach o pojemności nie mniejszej niż wynikająca z niżej podanych norm:

1) dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

a) w budynkach jednorodzinnych; nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe i nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (wykorzystywanych jedynie przez część roku) - 30 l na każdego mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;

b) w budynkach wielorodzinnych (wielolokalowych) - 20 l na każdego mieszkańca.

4. W przypadku zabudowy jednorodzinnej; nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (wykorzystywanych jedynie przez część roku) pojemniki winny posiadać następujące, dopuszczalne pojemności:

1) na odpady ulegające biodegradacji: 120 l, 240 l, 360l, 1100l,

2) na odpady zmieszane: 120 l, 240 l, 360l, 1100l,

3) na selektywnie zbierane odpady w postaci szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych: 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l,

4) na popiół: 1100 l.

5. W przypadku zabudowy wielorodzinnej pojemniki winny posiadać następujące, dopuszczalne pojemności:

1) na odpady ulegające biodegradacji : 240 l, 360l, 1100l,

2) na odpady zmieszane: 240 l, 360l, 1100 l, kontenery KP7,

3) na selektywnie zbierane odpady w postaci szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych: 240 l, 360l, 1100 l, kontenery KP7,

4) na popiół: 1100 l,

5) na szkło opakowaniowe: 1100 l.

6. W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne oraz w przypadku nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne pojemniki winny posiadać dopuszczalne pojemności:

1) pojemniki o pojemności : 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l,

2) kontenery o pojemności: 7000 l (KP 7).

7. Pojemniki, o których mowa w § 7 ust. 1-5 oznacza się w sposób następujący:

1) ODPADY SUCHE - szkło, papier, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, 2) ODPADY MOKRE - odpady zielone i odpady komunalne ulegające biodegradacji,

3) ODPADY ZMIESZANE,

4) SZKŁO OPAKOWANIOWE,

5) POPIÓŁ.

8. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia dogodnego dojazdu do miejsc gromadzenia odpadów wielkogabarytowych.

§ 8.

1. Nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, winny być wyposażone w pojemniki dostosowane do ilości, rodzaju wytwarzanych odpadów i częstotliwości ich opróżniania, uwzględniając następujące minimalne normy ilości odpadów i częstotliwości wywożenia:

1) dla szkół wszelkiego typu - 2 l tygodniowo na każdego ucznia, studenta, osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l na szkołę, opróżniany raz w tygodniu;

2) dla żłobków i przedszkoli -2 l tygodniowo na każde dziecko i osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l na żłobek lub przedszkole, opróżniany raz w tygodniu;

3) dla instytucji publicznych (urzędy, banki, obiekty kultury i sportu, itp.), dla zakładów rzemieślniczych, usługowych (gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie itp.) i produkcyjnych, pomieszczeń biurowych i socjalnych, placówek kultu religijnego (kościoły, klasztory, plebanie itp.), placówek służby zdrowia (gabinetów lekarskich, przychodni itp.) - 10 l tygodniowo na każdą osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l, opróżniany nie rzadziej niż raz w miesiącu;

4) dla lokali handlowych:

a) spożywczych i warzywniczych

A. o powierzchni do 50 m2 - nie mniej niż jeden pojemnik 120 l opróżniany raz na dwa tygodnie,

B. o powierzchni powyżej 50 m2 - 40 l tygodniowo na każde zakończone 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l na lokal, opróżniany raz w tygodniu;

b) pozostałych - 30 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu jednak nie mniej niż jeden

pojemnik 120 l na lokal, opróżniany nie rzadziej niż raz w miesiącu;

5) dla lokali gastronomicznych - 20 l tygodniowo proporcjonalnie na każde 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu, w okresie ich funkcjonowania dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l na lokal, opróżniany raz w tygodniu;

6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - nie mniej niż jeden pojemnik 240 l na lokal, opróżniany raz w tygodniu;

7) dla hoteli, hosteli, moteli, zajazdów, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych prowadzących usługi hotelarskie tj. krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji - w okresie ich funkcjonowania nie mniej niż jeden pojemnik 120l na tydzień, jednakże w okresie od 1 maja do 30 września każdego roku nie mniej niż jeden pojemnik 1100l opróżniamy raz na dwa tygodnie;

8) dla domów opieki, szpitali, internatów, akademików, burs itp. - w okresie ich funkcjonowania 10 l tygodniowo na jedno zajęte łóżko, nie mniej niż jeden pojemnik 1100l opróżniany raz w tygodniu;

9) dla ogrodów działkowych 20 l miesięcznie na każdą działkę w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l na ogród działkowy, opróżniany nie rzadziej niż raz w miesiącu;

10) dla domków letniskowych i działek o charakterze rekreacyjno-letniskowym w okresie ich użytkowania - nie mniej niż jeden pojemnik 120 l, opróżniany raz w tygodniu;

11) dla pól namiotowych 30 l tygodniowo na każdą osobę przebywającą na terenie nieruchomości, jednak w okresie od 01 lipca do 31 sierpnia nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l na każde pole namiotowe, opróżniany raz w tygodniu;

12) dla targowisk 10 l na każde stoisko, na każdy dzień targowy w tygodniu, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 240 l na targowisko, opróżniany raz w tygodniu;

13) dla czynnej części cmentarzy 5 m3 /ha na miesiąc, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l raz na dwa tygodnie na cmentarz; dla cmentarzy o powierzchni poniżej 1 ha nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l na cmentarz, opróżniany nie rzadziej niż raz w miesiącu;

14) dla portów, kąpielisk, plaż itp. - w okresie ich funkcjonowania nie mniej iż jeden pojemnik 1100l, opróżniany raz na dwa tygodnie;

2. Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne, wobec których zadeklarowano odbiór odpadów w ilości większej niż minimalna, mogą być, na pisemny wniosek właściciela, wyposażone w pojemniki do zbierania szkła opakowaniowego.

3. Łączna pojemność pojemników, w które wyposażona jest nieruchomość nie powinna być mniejsza niż pojemność obliczona zgodnie z ust. 1.

4. Za osobę pracującą, o której mowa w ust. 1 uważa się każdą osobę wykonującą czynności zawodowe w zakładzie pracy, niezależnie od charakteru prawnego ich wykonania oraz wymiaru czasowego ich realizacji, w tym umowy o pracę i umowy o charakterze cywilnoprawnym.

5. W przypadku nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe, odbiór odpadów następuje po zakończeniu imprezy, w tym także z terenów przyległych, jeżeli występuje taka potrzeba.

6. Jeżeli położenie lub charakter nieruchomości uniemożliwia lub utrudnia wyposażenie jej w pojemniki, o pojemności obliczonej zgodnie z ust. 1, dopuszcza się wyposażenie takiej nieruchomości w pojemnik o mniejszej pojemności, o ile częstotliwość opróżniania tego pojemnika przez podmiot odbierający odpady komunalne będzie gwarantowała w każdym tygodniu możliwość pozbywania się odpadów o objętości odpowiadającej łącznej minimalnej pojemności pojemników.

7. Jeżeli właściciele więcej niż jednej nieruchomości korzystają z tych samych pojemników, łączna pojemność tych pojemników winna odpowiadać co najmniej sumie minimalnej pojemności pojemników, wymaganej zgodnie z ust. 1.

8. W przypadku braku miejsca do ustawiania pojemników na terenie własnej nieruchomości dopuszcza się ustawianie pojemników na terenie nieruchomości sąsiedniej, pod warunkiem wyrażenia pisemnej zgody przez właściciela tej nieruchomości.

9. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany utrzymywać pojemniki i miejsce gromadzenia odpadów w należytym stanie porządkowym i technicznym.

10. Podmiot odbierający odpady komunalne zapewnia dostarczenie pojemników na odpady i odpowiada za ich stan sanitarny, w szczególności poprzez ich mycie, dezynfekcję i dezynsekcję co najmniej 2 razy w roku.

Rozdział 4.

Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 9.

1. Odbiór odpadów komunalnych odbywa się w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, zgodnie z następującą częstotliwością:

1) dla domów jednorodzinnych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (wykorzystywanych jedynie przez część roku) pojemniki na odpady komunalne opróżniane nie rzadziej niż co 2 tygodnie;

2) dla budynków wielorodzinnych oraz nieruchomości niezamieszkałych, z zastrzeżeniem § 8 ust.1: pkt. 1 i 2; pkt. 4 ppkt: a lit. B; pkt. 5, 6, 7 (nie dotyczy okresu od 1 maja do 30 września), 8, 10, 11 i 12, pojemniki na odpady komunalne opróżniane raz w tygodniu;

2. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą w terminach:

1) w zabudowie jednorodzinnej - raz na pół roku;

2) w zabudowie wielorodzinnej - raz na kwartał.

3. Szkło opakowaniowe z pojemników zbiorczych - nie rzadziej niż raz w miesiącu.

4. Popiół z pojemników zbiorczych, odbierany w okresie grzewczym - nie rzadziej niż raz w miesiącu.

5. Odpady komunalne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone mogą być zagospodarowane we własnym zakresie w kompostownikach przydomowych z przeznaczeniem do własnego wykorzystania kompostu.

§ 10.

1. Częstotliwość opróżnienia zbiorników bezodpływowych:

1) właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia bądź wylewania na powierzchnię terenu, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku, a w przypadku nieruchomości zamieszkałych czasowo - nie rzadziej niż raz w roku.

2) Opróżnianie zbiorników bezodpływowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę.

3) Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowychwynika z ich instrukcji eksploatacji

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami

§ 11.

1. Członkowie Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami - gminy: Banie Mazurskie, Budry, Giżycko, Miasto Giżycko, Kruklanki, Miłki, Pozezdrze, Ryn, Węgorzewo, Wydminy, Orzysz, Srokowo należą do Regionu Północno - Wschodniego, zgodnie z obowiązującym Planem Gospodarki Odpadami Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

2. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do przekazywania zebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów Komunalnych - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Spytkowo Sp. z o. o. wyznaczonej dla Regionu Północno - Wschodniego w obowiązującym Planie Gospodarki Odpadami Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

3. W przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych odpady komunalne przekazuje się do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi Regionu Północno - Wschodniego w obowiązującym Planie Gospodarki Odpadami Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

4. W celu ograniczania ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszania ich objętości oraz racjonalizacji procesu segregacji wymaga się:

1) opróżniania opakowań z pozostałości produktu przed umieszczeniem w pojemniku na odpady selektywnie zebrane,

2) redukowania objętości odpadów selektywnie zebranych poprzez zgniatanie plastikowych butelek, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed umieszczeniem w pojemniku na odpady,

3) przygotowania do ponownego wykorzystania i recyklingu materiałów odpadowych, przynajmniej takich jak: papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło;

4) wydzielenia odpadów wielkogabarytowych ze strumienia odpadów komunalnych;

5) wydzielenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne ze

strumienia odpadów komunalnych;

6) wydzielenia odpadów niebezpiecznych ze strumienia odpadów komunalnych.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 12.

1. Postępowanie ze zwierzętami domowymi:

1) Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów, kotów i innych zwierząt domowych są zobowiązani do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, a w szczególności nie pozostawiania ich bez nadzoru.

2) Zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.

3) Na tereny użyteczności publicznej psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy oraz na smyczy i w kagańcu w przypadku ras uznawanych za agresywne wg Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687)

4) Zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych do tego przeznaczonych, tylko w sytuacji gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne.

5) Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów przewodników.

6) Osoby utrzymujące np. gady, płazy, ptaki lub owady na nieruchomościach położonych w zabudowie jednorodzinnej, w lokalach mieszkalnych lub użytkowych zobowiązane są zabezpieczyć je przed wydostaniem się tych zwierząt na zewnątrz.

Rozdział 7.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 13.

1. Założenia ogólne:

1) Utrzymywanie zwierząt gospodarskich dopuszcza się na terenach, dla których obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuścił funkcję rolniczą.

2) Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod warunkiem posiadania budynków gospodarskich, przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. , poz. 290 z późn. zm.)

3) Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości. Wymogi określone w zdaniu pierwszym nie dotyczą pszczół miodnych.

4) Wymogów określonych w pkt. 1 nie stosuje się do utrzymywania koni w celach terapeutycznych i rekreacyjnych.

5) Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odpadów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.

6) Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, zobowiązani są do przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu, a ponadto:

a) przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych;

b) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt, w terminie określonym w niniejszym Regulaminie;

c) niezwłocznie usuwać zanieczyszczenia pozostawione przez zwierzęta gospodarskie w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych.

7) Osoby utrzymujące pnie pszczele, są zobowiązane do zachowania środków ostrożności i dołożeniawszelkich starań, aby hodowla ta nie była uciążliwa dla mieszkańców i użytkowników nieruchomości sąsiednich.

8) Ule z pszczołami należy ustawiać w odległości, co najmniej 10 m od granicy nieruchomości, w takisposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla mieszkańców i użytkowników nieruchomości sąsiednich.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 14.

1. Obowiązkowi deratyzacji podlegają obszary:

1) zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej;

2) Obszary nieruchomości zabudowanych obiektami użyteczności publicznej oraz obiektami lub magazynami przeznaczonymi do przetwórstwa lub przechowywania produktów rolno - spożywczych i gospodarki odpadami;

2. Obowiązkową deratyzację wykonuje się corocznie w terminie od 15 września do 30 listopada; w uzasadnionych przypadkach, deratyzację przeprowadza się w miarę potrzeby, również w innych terminach.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 15.

1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Węgorzewa.

2. Egzekwowanie przepisów niniejszego Regulaminu należy do Straży Miejskiej Węgorzewie.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00