Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2016 poz. 7352

Uchwała nr XXXI/130/2016 Rady Gminy Sochaczew

z dnia 29 czerwca 2016r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sochaczew

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 250), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sochaczewie, uchwala się, regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sochaczew o następującej treści:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sochaczew, zwany dalej "Regulaminem", określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sochaczew.

§ 2. Zgodnie z art. 4 ust. 2 Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 250) niniejszy regulamin określa:

1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania lub przyjmowania przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub zapewnienie przyjmowania w inny sposób co najmniej takich odpadów komunalnych jak: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpadów komunalnych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 4a,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników
i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej,
w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemnik na komunalne odpady zmieszane lub pojemnik na komunalne odpady zmieszane i inne urządzenia do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

2. Z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych i worki do zbierania odpadów segregowanych oraz koszty utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Pojemniki i worki będą dostarczane przez przedsiębiorcę właścicielom nieruchomości.

3. Selektywne zbieranie odpadów komunalnych obejmuje następujące frakcje odpadów:

a) papier, tektura,

b) metal,

c) tworzywa sztuczne,

d) szkło,

e) opakowania wielomateriałowe,

f) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji,

g) przeterminowane leki i chemikalia,

h) zużyte baterie i akumulatory,

i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

j) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

k) zużyte opony,

l) odpady zielone,

m) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne.

4. W przypadku zadeklarowania przez właściciela nieruchomości segregowania odpadów komunalnych, pozostałe odpady zmieszane nie dające się wyselekcjonować gromadzone w specjalistycznym pojemniku nie powinny zawierać rodzajów odpadów wymienionych w §3 ust.3).

5. Pozbywanie się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości musi być prowadzone w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na jej terenie.

6. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zbierania odpadów komunalnych powstających na nieruchomości w pojemnikach lub workach do tego przeznaczonych, w sposób określony w niniejszym Regulaminie.

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywania czystości i porządku na terenie posesji oraz terenach przylegających do pasa drogowego na odcinku posesji równoległym do pasa drogowego.

2. Właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywania w należytym stanie terenów zielonych wchodzących w skład nieruchomości poprzez koszenie trawników, usuwanie chwastów, zeschłej i skoszonej trawy, opadłych liści i złamanych gałęzi oraz usuwanie innych nieczystości.

3. Właściciele nieruchomości mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości, z wyłączeniem tych chodników, na których jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

§ 5. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na własnej nieruchomości pod warunkiem, że:

1) powstające ścieki będą odprowadzane do istniejącej kanalizacji sanitarnej lub do szczelnego zbiornika bezodpływowego. W szczególności ścieki te nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do wód płynących, zbiorników wodnych i ziemi.

2) czynność ta zostanie dokonana w miejscach o utwardzonym podłożu oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji.

2. Doraźne naprawy pojazdów mechanicznych poza warsztatami naprawczymi mogą odbywać się wyłącznie w miejscach, w których prace związane z naprawą pojazdów nie będą powodowały zanieczyszczenia środowiska wodno-gruntowego oraz uciążliwości dla terenów sąsiednich nieruchomości, a sposób postępowania z odpadami powstającymi w wyniku naprawy będzie zgodny z przepisami szczególnymi.

3. Zabrania się prowadzenia napraw blacharsko - lakierniczych poza miejscami do tego przeznaczonymi.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki ich rozmieszczania i utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 6. 1. Właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w specjalistyczne pojemniki lub inne urządzenia na odpady komunalne o odpowiedniej pojemności, uwzględniającej częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości.

2. Pojemniki przeznaczone do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości powinny mieś pojemność od 120 l do 7000 l.

3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych w pojemnikach o minimalnej pojemności uwzględniającej poniższe wielkości wytwarzanych odpadów:

1) w odniesieniu do nieruchomości zamieszkałych określa się minimalną pojemność pojemników do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych uzależnioną od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz zadeklarowanego sposobu zbiórki odpadów, przy czym każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120l. Określa się następującą wielkość pojemników w zależności od danych wynikających z obowiązujących deklaracji:

a) na jedną osobę w przypadku zbiórki selektywnej musi przypadać co najmniej 30 l pojemności pojemnika (na każde 1 - 4 osoby przypada pojemnik 120 l),

b) na jedną osobę w przypadku zbiórki nieselektywnej musi przypadać co najmniej 60 l pojemności pojemnika (na każde 1 - 2 osoby przypada pojemnik 120l/ na każde 3 - 4 przypada pojemnik 240l).

2) w odniesieniu do budynków użyteczności publicznej, poza wymienionymi poniżej - 3 l na każdego pracownika;

3) w odniesieniu do szkół, przedszkoli i żłobków na każdego ucznia, studenta, wychowanka
i pracownika musi przypadać co najmniej 12 l pojemności pojemnika, przy czym na każdy taki budynek co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;

4) w odniesieniu do lokali handlowych na każde 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu musi przypadać co najmniej 50 l pojemności pojemnika, przy czym na każdy lokal co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;

5) w odniesieniu do lokali gastronomicznych na jedno miejsce konsumpcyjne musi przypadać co najmniej 20 l, przy czym na każdy lokal co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l; dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;

6) w odniesieniu do ulicznych punktów szybkiej konsumpcji musi przypadać co najmniej jeden pojemnik o pojemności co najmniej 120 l;

7) w odniesieniu do lokali handlowych branży spożywczej i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika o pojemności 20 l;

8) w odniesieniu do zakładów pracy, rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych
na każdych 10 pracowników musi przypadać co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;

9) w odniesieniu do domów opieki, hoteli, pensjonatów itp. na jedno łóżko musi przypadać
co najmniej 30 l, przy czym na każdy obiekt co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;

10) w odniesieniu do ogródków działkowych na każdą działkę w okresie sezonu tj. od 1 kwietnia do31 października każdego roku musi przypadać 30 l, a poza tym okresem 5 l (dopuszcza się jeden pojemnik dla większej liczby działek, o pojemności stanowiącej iloczyn normatywnej pojemności i liczby działek);

11) w odniesieniu do domków letniskowych na każdy obiekt co najmniej jeden pojemnik
o pojemności 120 l;

12) w odniesieniu do cmentarzy dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie co najmniej jednego pojemnika o pojemności od 1100 l do 10 m3, przy czym w okresie od 15 października do 15 listopada ilość pojemników należy dostosować do zapotrzebowania.

4. Pojemniki i inne urządzenia (worki) przeznaczone do zbierania segregowanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości powinny mieć minimalną pojemność:

1) dla zabudowy jednorodzinnej - 120 l,

2) dla zabudowy wielorodzinnej - 1100 l,

3) dla pozostałych nieruchomości - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l.

5. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów surowcowych stosuje się pojemniki/worki odpowiadające warunkom określonym w Regulaminie, oznaczone następującymi kolorami:

a) niebieskim - papier, tektura,

b) żółtym - metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe,

c) zielonym - szkło

d) brązowym - odpady zielone

6. worki stosowane do odpadów zebranych selektywnie winny być wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego dostosowanego grubością do ilości i rodzaju odpadów.

7. pojemniki, o których mowa w ust. 1, powinny być szczelne, trwałe, zamykane i przystosowane do mechanicznego załadunku i wyładunku przez podmiot uprawniony.

8. pojemniki i inne urządzenia, o których mowa w ust. 1 i ust. 3, powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę, a także w odpowiednim stanie sanitarnym, w szczególności poprzez ich mycie, dezynfekcję i dezynsekcję.

9. właściciel nieruchomości zobowiązany jest zapewnić łatwy dostęp do pojemników i innych urządzeń do zagospodarowania odpadów pracownikom podmiotu odbierającego odpady komunalne - tj. w dniu odbioru odpadów wystawić pojemniki i worki do drogi publicznej/gminnej lub jeśli nieruchomość znajduje się w odległości nie większej niż 5m od tej drogi wystawić pojemniki i worki przed wejście na teren nieruchomości.

§ 7. 1. W miejscach publicznych (np. chodniki, place, parki, zieleńce, przystanki autobusowe itp.) drobne odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach o minimalnej pojemności 20 litrów.

2. Pojemniki, o których mowa w ust. 1, należy umieścić na przystankach komunikacji gminnej, a na pozostałych terenach - w zależności od potrzeb.

§ 8. Jeżeli na terenie nieruchomości powstają odpady inne niż odpady komunalne, muszą być one zbierane w sposób wyodrębniony z odpadów komunalnych. Zasady postępowania z takimi odpadami określają przepisy odrębne.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 9. Ustala się następującą częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych:

1) odpady zmieszane - odbierane przez podmiot uprawniony co najmniej raz na dwa tygodnie;

2) odpady ulegające biodegradacji - mogą być (po wskazaniu tego faktu w deklaracji) kompostowane w przydomowym kompostowniku lub można je przekazać oddzielnie, tj. w oddzielnym worku podmiotowi uprawnionemu w terminie kwiecień - listopad, co najmniej raz na 2 tygodnie lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

3) odpady zielone - mogą być (po wskazaniu tego faktu w deklaracji) kompostowane w przydomowym kompostowniku lub można je przekazać oddzielnie, tj. w oddzielnym worku podmiotowi uprawnionemu w terminie kwiecień - listopad, co najmniej raz na 2 tygodnie lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

4) odpady selektywnie zbierane - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na miesiąc lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

5) 5) przeterminowane leki należy wydzielać z powstających odpadów komunalnych oraz wrzucać do oznakowanych pojemników przeznaczonych na w/w odpady, rozmieszczonych w wyznaczonych punktach - w godzinach ich pracy;

6) zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe należy wydzielać z powstających odpadów komunalnych oraz wrzucać do oznakowanych pojemników przeznaczonych na w/w odpady, rozmieszczonych w wyznaczonych punktach oraz w punktach sprzedaży baterii i akumulatorów - w godzinach ich pracy lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny będzie odbierany co najmniej 2 razy w roku z terenu gminy od poszczególnych właścicieli budynków mieszkalnych lub w wyznaczonych punktach w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

8) chemikalia oraz zużyte opony będą odbierane co najmniej 2 razy w roku z terenu gminy od poszczególnych właścicieli budynków mieszkalnych lub w wyznaczonych punktach w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

9) meble oraz inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane co najmniej 2 razy w roku z terenu gminy od poszczególnych właścicieli budynków mieszkalnych lub w wyznaczonych punktach w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów lub można je przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

10) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów będą odbierane z terenu nieruchomości zamieszkałej przez podmiot uprawniony w ilości nie większej niż 6m3 na pół roku (w workach typu big-bag). Odbioru dokonuje się poprzez zgłoszenie tego faktu do podmiotu uprawnionego przez właściciela nieruchomości zamieszkałej za pośrednictwem Urzędu Gminy na 7 dni przed rozpoczęciem prac. Realizacja odbioru odbywać się będzie z zastrzeżeniem obowiązywania deklaracji dla danej nieruchomości w okresie nie mniejszym niż 3 miesiące. Odpady te można również we własnym zakresie przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w godzinach jego otwarcia;

§ 10. 1. Ustala się następującą częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych i z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) odpady selektywnie zbierane - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na 4 tygodnie,

2) odpady zmieszane - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na 2 tygodnie.

2. Właściciele nieruchomości, na terenach gdzie prowadzona jest działalność wiążąca się z okresowym przebywaniem osób (wynajem pokoi itp.) zobowiązani są do zwiększenia częstotliwości usuwania odpadów lub wyposażenia nieruchomości w dodatkowe pojemniki na odpady zgodnie z § 6 ust. 3 pkt 9.

§ 11. 1. Pozbywanie się nieczystości ciekłych powinno odbywać się zgodnie z zapisami niniejszego Regulaminu.

2. W przypadku braku kanalizacji sanitarnej nieruchomość należy wyposażyć w przydomową oczyszczalnię ścieków lub szczelny zbiornik bezodpływowy.

3. Nieczystości ciekłe z terenu nieruchomości powinny być przekazywane uprawnionemu przedsiębiorcy w ramach zawartej z nim umowy.

4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do systematycznego pozbywania się nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego z częstotliwością nie dopuszczającą do jego przepełnienia oraz wylewania się i przenikania jego zawartości do gruntu, nie rzadziej niż trzy razy w roku.

5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni ścieków bytowych z częstotliwością wynikającą z ich instrukcji eksploatacji.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 12. 1. Gospodarka odpadami w województwie funkcjonuje w oparciu o regiony gospodarki odpadami komunalnymi.

2. Dla każdego regionu wskazane zostały Regionalne Instalacje Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) i instalacje zastępcze, do których winny być kierowane odpady z regionu. Pełny wykaz instalacji dla regionów zawiera WPGO.

3. Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno - biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania mogą być zagospodarowane wyłącznie w ramach danego regionu. Wyjątkiem są regiony, dla których wyznaczono instalacje do zastępczej obsługi poza regionem macierzystym - pod warunkiem braku wolnych mocy przerobowych w instalacjach regionalnych i zastępczych funkcjonujących na obszarze danego macierzystego regionu.

4. W każdym regionie gospodarki odpadami, odpady zmieszane, zielone i bioodpady oraz pozostałości z sortowania i MBP przeznaczone do składowania, muszą być kierowane w pierwszej kolejności do instalacji posiadającej status RIPOK, położonych najbliżej miejsca wytworzenia odpadów. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK, odpady mogą być kierowane do instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów przewidzianej do zastępczej obsługi regionu. W przypadku regionów, dla których wyznaczono instalację do zastępczej obsługi poza regionem macierzystym, odpady mogą być przekazywane do instalacji zastępczych poza regionem wyłącznie pod warunkiem braku wolnych mocy przerobowych w instalacjach regionalnych i zastępczych funkcjonujących na obszarze regionu.

5. Kolejność kierowania strumienia odpadów może ulec tymczasowej zmianie tylko w sytuacji awarii RIPOK lub innej sytuacji uniemożliwiającej przyjęcie odpadów. W takim przypadku odpady powinny zostać przekazane do instalacji wskazanej jako zastępcza na wypadek awarii, zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

6. Wszystkie zmieszane odpady komunalne (20 03 01) powinny być kierowane do instalacji termicznego lub mechaniczno-biologicznego przetwarzania, a w przypadku ich braku do instalacji do zastępczej obsługi regionu, zapewniającej przetworzenie odpadów. Przekazanie zmieszanych odpadów komunalnych do unieszkodliwienia na składowisku jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku braku możliwości zagospodarowania odpadów w instalacjach regionalnych i zastępczych wyznaczonych dla regionu zapewniających odpowiednie przetworzenie odpadów.

7. Odpady selektywnie zebrane powinny trafiać zgodnie z zasadą bliskości do instalacji regionalnych, które mają możliwość ich właściwego zagospodarowania lub w przypadku braku takiej możliwości mogą one być kierowane do innych instalacji przetwarzających poszczególne frakcje odpadów selektywnie zebranych.

8. Kierowanie opadów do poszczególnych instalacji powinno opierać się na Uchwale Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, zawierającej wykaz instalacji w podziale na regiony.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przez zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 13. 1. Osoby będące właścicielami lub opiekunami zwierząt domowych są zobowiązane do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami.

2. Zwierzęta domowe powinny być utrzymywane tak, aby:

1) nie stwarzały zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi oraz innych zwierząt,

2) nie zanieczyszczały terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

3. W przypadku wyprowadzania psa poza teren nieruchomości, do obowiązków osób utrzymujących psy należy wyprowadzanie psa na smyczy, a psy uznane za rasy agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny na smyczy i w kagańcu.

4. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są obowiązane do niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta w obiektach oraz innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 14. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała Rady Gminy Sochaczew.

Rozdział 7.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej

§ 15. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, z wyjątkiem terenów określonych w ust. 3.

2. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy także zwartych terenów zajętych przez budownictwo wielorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, centra handlowe, hotele.

3. Zezwala się na utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej w ramach zabudowy jednorodzinnej pod warunkiem spełnienia wymogów sanitarnych, ochrony środowiska i ochrony zwierząt określonych odrębnymi przepisami i przestrzegania następujących zasad:

1) przestrzegania przepisów sanitarno - epidemiologicznych,

2) wytwarzane przez zwierzęta gospodarskie odpady i nieczystości należy gromadzić i usuwać zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie mogą one powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości, wód powierzchniowych i podziemnych,

3) uprzątnięcia nieczystości powstałych na skutek przeprowadzania i transportu zwierząt,

4) zabezpieczenia zwierząt przed opuszczaniem nieruchomości.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 16. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlega cały obszar Gminy Sochaczew.

2. Deratyzację na terenie nieruchomości należy dokonywać dwukrotnie w ciągu roku: w pierwszym terminie w miesiącach marzec - kwiecień oraz w drugim terminie w miesiącach listopad - grudzień oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sochaczew.

§ 18. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała nr XXXIII/154/2013 Rady Gminy Sochaczew z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sochaczew.

§ 19. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy.

§ 20. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Czesław Ćwikliński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00