Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 1952

Uchwała nr XIX/109/16 Rady Gminy Tuplice

z dnia 27 września 2016r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) Rada Gminy Tuplice uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Tuplice i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1) bezpośrednie odbieranie od właścicieli nieruchomości następujących frakcji odpadów komunalnych:

a) Zmieszane odpady komunalne

b) Selektywnie zbierane odpady komunalne:

- odpady wielomateriałowe,

- metal,

- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe,

- papier i tektura,

- szkło,

- odpady ulegające biodegradacji,

- odpady wielkogabarytowe,

2) wyposażenie nieruchomości w worki do zbiórki selektywnej.

§ 2. 1. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:

1) Z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej:

a) Zmieszane odpady komunalne - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,

b) Odpady segregowane - nie rzadziej niż raz w miesiącu,

c) Odpady biodegradowalne - zgodnie z harmonogramem odbioru, nie rzadziej niż raz w miesiącu,

d) Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - co najmniej dwa razy w roku.

2. Odpady komunalne zmieszane oraz odpady segregowane w workach, z nieruchomości odbierane są zgodnie z harmonogramem opublikowanym na stronie www.tuplice.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

3. Segregowane odpady komunalne - frakcje zbierane w workach odpowiedniego koloru, odbierane są przez przedsiębiorcę z terenu nieruchomości, w każdej ilości, nie rzadziej niż raz w miesiącu bądź na bieżąco w ilości dostarczonej przez właściciela do PSZOK.

§ 3. 1. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych przyjmowane będą następujące frakcje odpadów komunalnych:

1) Odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów i innych prac budowlanych, na które nie jest wymagane zgłoszenie lub pozwolenie na budowę,

2) Zużyte opony,

3) Chemikalia,

4) Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny,

5) Przeterminowane leki,

6) Baterie,

7) Akumulatory,

8) Odpady wielkogabarytowe,

9) Odpady ulegające biodegradacji,

10) Tekstylia, odzież,

11) Tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,

12) Papier i tektura,

13) Szkło.

§ 4. Informacja o lokalizacji i godzinie otwarcia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, gmina podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.tuplice.pl.

§ 5. Brak treści

1. Ustala się tryb i sposób zgłaszania niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego PSZOK.

2. W przypadku niewykonania lub niewłaściwego świadczenia usług przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości reklamacja powinna być zgłoszona na infolinię podmiotu świadczącego usługę w zakresie odbioru odpadów wyłonionego w przetargu bądź do Urzędu Gminy Tuplice, niezwłocznie jednak nie później niż w ciągu 48 godz.:

1) ustnie bezpośrednio pracownikowi ds. gospodarowania odpadami komunalnymi lub pisemnie na adres: Urząd Gminy Tuplice ul. Mickiewicza 27, 68-219 Tuplice bądź na adres wskazany przez podmiot,

2) telefonicznie pod nr tel. 68 362-57-20 bądź numer tel. wskazany przez podmiot,

3) poprzez pocztę elektroniczną na adres e-mail: gmina@tuplice.pl bądź adres wskazany przez podmiot.

3. Reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane zgłaszającego oraz szczegółowy opis zaistniałej sytuacji i miejsca zdarzenia.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Tuplice.

§ 7. Traci moc uchwała Nr XVIII/100/2016 Rady Gminy Tuplice z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00