Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 1916

Uchwała nr XVIII.100.2016 Rady Gminy Górzyca

z dnia 23 września 2016r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Górzyca

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słubicach, Rada Gminy Górzyca uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Górzyca w zakresie wynikającym z art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250).

§ 2. 1. Ilekroć w regulaminie mowa o:

1) gminie - należy przez to rozumieć Gminę Górzyca;

2) wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Górzyca;

3) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250);

2. Treść regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawach:

1) z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250);

2) z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21);

3) z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688)

4) z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013 r., poz. 856).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. 1. Na terenie gminy prowadzi się selektywną zbiórkę odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości.

2. Właścicieli nieruchomości na terenie gminy obowiązuje selektywne zbieranie następujących frakcji odpadów komunalnych:

1) papieru i tektury;

2) metalu i tworzywa sztucznego;

3) szkła;

4) opakowań wielomateriałowych

5) odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji i odpadów zielonych;

6) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;

7) przeterminowanych leków i chemikaliów, w tym farb, rozpuszczalników, olei odpadowych itp.;

8) zużytych baterii i akumulatorów;

9) odpadów budowlanych i rozbiórkowych;

10) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

11) zużytych opon

3. Selektywna zbiórka odpadów prowadzona jest w pojemnikach określonych w rozdziale III.

4. Pojemniki do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów powinny być umieszczone w miejscach gromadzenia odpadów komunalnych spełniających wymagania § 22 i § 23 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422).

5. Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone mogą być gromadzone w przydomowych kompostownikach w sposób nie powodujący uciążliwości dla otoczenia.

6. Przeznaczone do selektywnego zebrania opakowania po żywności i inne, które uległy zabrudzeniu, należy przed złożeniem do pojemnika oczyścić z zabrudzeń.

7. Opróżnione opakowania należy, jeśli rodzaj materiału na to pozwala, trwale zgnieść przed włożeniem do pojemnika.

§ 4. 1. Prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego odbywa się poprzez:

1) prowadzenie selektywnej zbiórki w sklepach i punktach usługowych, zgodnie z dyspozycją art. 42 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688);

2) poprzez dostarczanie odpadu do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych;

3) poprzez przekazanie odpadu podmiotowi zbierającemu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny na zasadach określonych w ustawie dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688).

§ 5. 1. Prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania zużytych baterii i zużytych akumulatorów odbywa się poprzez:

1) prowadzenie selektywnej zbiórki w sklepach i punktach usługowych, zgodnie z dyspozycją art. 48, art. 49 oraz art. 50 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015 r., poz. 687);

2) poprzez dostarczanie odpadu do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.

§ 6. Prowadzenie selektywnego odbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów wielkogabarytowych, opon oraz przeterminowanych leków i chemikaliów odbywa się poprzez dostarczanie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.

§ 7. Sposób pozbycia się innych nie wymienionych w paragrafach 4 - 6 odpadów niebezpiecznych, wyszczególnionych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923) i zaliczanych do odpadów komunalnych, właściciel nieruchomości uzgadnia z odbierającym odpady lub z Punktem Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.

§ 8. Zabrania się wyrzucania odpadów komunalnych powstałych na nieruchomości do koszy ulicznych oraz pojemników innych właścicieli.

§ 9. Właściciel nieruchomości wykonując obowiązek utrzymania czystości i porządku oraz uprzątania śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego oraz z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, realizując go poprzez:

1) umieszczania piasku i innych zanieczyszczeń w pojemnikach na odpady;

2) odgarnianie śniegu, lodu i błota w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów;

3) podejmowanie działań likwidujących lub co najmniej ograniczających śliskość chodnika.

§ 10. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na utwardzonym terenie nieruchomości pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzone są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy; w szczególności ścieki takie nie mogą być bezpośrednio odprowadzane do kanalizacji deszczowej, zbiorników wodnych lub do ziemi.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości pod warunkiem, że prace związane z naprawą nie będą powodowały zanieczyszczeń środowiska gruntowo-wodnego, a sposób postępowania z powstającymi odpadami będzie zgodny
z przepisami szczególnymi.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 11. 1. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku między innymi poprzez wyposażenie nieruchomości w pojemniki o odpowiedniej pojemności, uwzględniając częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości.

2. Przewiduję się następujące pojemniki do zbierania odpadów komunalnych:

1) przy drogach publicznych - kosze uliczne o pojemności od 30 dm3 do 75 m3;

2) na nieruchomościach - pojemniki na odpady o pojemności 60 dm3, 110 dm3, 120 dm3, 240 dm3, 1100 dm3 lub worki o pojemności od 60 dm3 do 160 dm3 oraz kontenery na odpady budowlane
o pojemności od 4 m3 do 25 m3.

3. Odpady komunalne należy gromadzić w workach, pojemnikach i kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniając następujące normy:

1) dla budynków mieszkalnych - 25 dm3 na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 60 dm3 na każdą nieruchomość, przy czym dla budynków ogrzewanych paliwem stałym 40 dm3 na mieszkańca;

2) dla wszelkiego typu szkół - 3 dm3 na każdego ucznia i pracownika;

3) dla żłobków i przedszkoli - 3 dm3 na każde dziecko i pracownika;

4) dla lokali handlowych - 50 dm3 na każde 100 m2 powierzchni całkowitej lokalu, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 dm3 na każdy lokal;

5) dla punktów handlowych poza lokalem - 10 dm3 na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 60 dm3 na każdy punkt;

6) dla lokali gastronomicznych - 10 dm3 na jedno miejsce konsumpcyjne, także w tzw. "ogródkach" zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 dm3 na każde lokal;

7) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik 110 dm3;

8) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych
i socjalnych - pojemnik 60 dm3 na każdych 10 pracowników;

9) dla hoteli, moteli i pensjonatów - 20 dm3 na jedno łóżko;

10) dla ogródków działkowych - 10 dm3 na każdą działkę w okresie od 1 marca do 31 października każdego roku i 5 dm3 poza tym okresem.

4. W przypadku prowadzenia, zgodnie z wymogami niniejszego regulaminu, selektywnej zbiórki odpadów pojemność pojemników, o których mowa w ust.3 mogą być zmniejszone o połowę.

§ 12. Określa się rodzaje i pojemność przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości:

1. Pojemność worków winna wynosić od 60 dm3 do 160 dm3.

2. Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować worki o następujących ujednoliconych kolorach:

1) niebieski - z przeznaczeniem na papier i tekturę;

2) żółty - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe metalowe oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe;

3) zielony - z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane;

4) brązowy - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji;

5) fioletowy - z przeznaczeniem na drobne odpady zielone.

3. Inne pojemniki do selektywnej zbiórki poszczególnych odpadów winny być w tych samych kolorach co wymienione w ust. 2 worki.

4. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt eklektyczny i elektroniczny, odpady pochodzące z wycinki lub przycinki drzew i krzewów, odpady niebezpieczne oraz opony nie wymagają specjalnych pojemników do ich zbierania.

5. Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników
i kontenerów, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki z tworzyw sztucznych po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i miejsca ich odbioru.

§ 13. Określa się warunki rozmieszczenia pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:

1) na drogach publicznych w obszarze zabudowanym jeden pojemnik na każde 200 m długości drogi;

2) co najmniej jeden pojemnik na chodnikach w sąsiedztwie miejsc użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, sklepy, place zabaw, parki);

3) co najmniej jeden pojemnik na przystankach komunikacji w sąsiedztwie oznaczenia przystanku.

§ 14. Na terenie nieruchomości pojemniki na odpady należy ustawić w miejscu wyodrębnionym
i dostępnym dla pracowników przedsiębiorcy bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, a gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości w sposób nieutrudniający ruchu pieszych lub pojazdów.

§ 15. Na terenie gminy zabrania się:

1. Gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne odpadów innych niż odpady komunalne,
a także śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu oraz innych mogących uszkodzić pojemnik.

2. Gromadzenia w pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych odpadów innych niż zgodnie z jego przeznaczeniem.

3. Do pojemników i/lub przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła i opakowań szklanych zabrania się wrzucać:

a) ceramiki,

b) luster,

c) szklanych opakowań farmaceutycznych i chemicznych z pozostałościami zawartości,

d) szkła budowlanego (szyb okiennych, szkła zbrojonego),

e) szyb samochodowych.

4. Do pojemników i/lub przeznaczonych do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych zabrania się wrzucać:

a) tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego, mokrych folii,

b) nieumytych opakowań i butelek po olejach i smarach, puszek i pojemników po farbach i lakierach,

c) opakowań po środkach chwastobójczych i owadobójczych,

d) opakowań po innych środkach chemicznych,

e) opakowań z zawartością.

5. Odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych oraz odsiąków z obornika do zbiorników bezodpływowych przeznaczonych do gromadzenia ścieków bytowych.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 16. 1. Zmieszane odpady komunalne odbierane są ze wszystkich rodzajów zabudowy co najmniej
1 raz na 2 tygodnie.

2. Odpady podlegające selekcji odbierane są nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc z zastrzeżeniem ust. 4.

3. Częstotliwość, o której mowa w ust. 2 dotyczy następujących rodzajów odpadów:

1) tworzyw sztucznych;

2) szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła;

3) odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, papieru i metali;

4) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon.

4. Selektywnie zbierane i przekazywane do odbioru są:

1) odpady ulegające biodegradacji:

a) z budynków mieszkalnych jednorodzinnych i wielorodzinnych - co najmniej 1 raz na tydzień,

b) z pensjonatów, hoteli, moteli, ośrodków wypoczynkowych itp. - co najmniej 1 raz w tygodniu,

c) z pozostałych nieruchomości - w zależności od wielkości pojemników nie rzadziej jednak niż 1 raz co dwa tygodnie poza sezonem letnim i co najmniej 1 raz w tygodniu w sezonie letnim (przy czym przez sezon letni rozumie się okres od 1 czerwca do 30 września);

2) odpady niebezpieczne odbierane są na bieżąco w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w godzinach jego funkcjonowania;

3) odpady remontowo-budowlane i rozbiórkowe oraz odpady zielone z pielęgnacji ogrodów, zieleńców
i parków będą odbierane na indywidualne telefoniczne lub pisemne zgłoszenie złożone u przedsiębiorcy lub na bieżąco w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w godzinach jego funkcjonowania.

5. Odpady wymienione w ust. 3 pkt 4 mogą być także dostarczane indywidualnie przez właściciela nieruchomości do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w godzinach jego funkcjonowania.

§ 17. 1. Właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych zobowiązany jest do jego opróżniania z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu zbiornika bezodpływowego i wpływowi tych nieczystości do ziemi i wód gruntowych lub powierzchniowych, jednak nie rzadziej niż 4 razy w roku.

2. Opróżnianie z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych musi się odbywać zgodnie z ich instrukcją eksploatacji, jednak nie rzadziej niż raz na rok.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 18. 1. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczone do składowania należy kierować do właściwej dla regionu centralnego określonego
w wojewódzkim planie gospodarki odpadami Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, a w przypadku jej awarii lub braku - do instalacji wskazanych jako zastępcze.

2. Dopuszcza się kierowanie odpadów, o których mowa w ust. 1 do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych za pośrednictwem dostępnej stacji przeładunkowej, o ile jest taka możliwość.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwościami dla ludzi przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

§ 19. Każdy, kto utrzymuje zwierzę domowe, zobowiązany jest do zachowania bezpieczeństwa
i środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także do dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia, w tym nie zanieczyszczały terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 20. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązany jest do:

1) prowadzenia psów na uwięzi, a w przypadku psów rasy uznanej za agresywną zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687) dodatkowo w kagańcu. Zwolnienie zwierzęcia z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych, na których nie ma zakazu,
a właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad jego zachowaniem,

2) wymóg wyprowadzania psa na smyczy nie dotyczy psów znajdujących się na terenie ogrodzonych nieruchomości niepublicznych pod warunkiem, że ogrodzenie jest szczelne, uniemożliwiające samowolne wydostanie się zwierzęcia.

3) natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych itp. Nieczystości te, umieszczone w szczelnych torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów (postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów przewodników);

4) uniemożliwienia psom zanieczyszczenia terenów przeznaczonych pod place zabaw dla dzieci.

Rozdział 7.
Wymagania w zakresie utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, w tym także zakaz ich utrzymania na określonych obszarach lub poszczególnych nieruchomościach.

§ 21. Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach zabudowy wielorodzinnej
w Górzycy z wyłączeniem terenów zabudowy jednorodzinnej.

§ 22. Na pozostałych terenach gminy wyłączonych z produkcji rolniczej dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod warunkiem, że utrzymujący je zapewni:

1) gromadzenie i usuwanie powstających w związku z hodowlą odpadów i nieczystości w sposób zgodny
z przepisami prawa;

2) przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych;

3) składowanie obornika w odległości co najmniej 10 m od linii rozgraniczającej nieruchomości.

§ 23. 1. Pszczoły należy trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 20 metrów od granicy sąsiedzkiej nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie zakłócały korzystania
z nieruchomości sąsiedniej.

2. Ule z trzech stron powinny posiadać ekran z zieleni lub inną zasłonę o wysokości co najmniej 2,2 m, a wylotki mieć skierowane do wnętrza działki.

3. W przypadku potwierdzonego zaświadczeniem lekarskim zagrożenia zdrowia lub życia powodowanego przez pszczoły dla właścicieli sąsiadujących nieruchomości właściciel pszczół zobowiązany jest je trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 100 metrów od granicy nieruchomości właścicieli dla których pszczoły stanowią zagrożenie. Ule należy ustawić w taki sposób aby kierunkiem wylotu z ula był w stronę przeciwną do od granicy właścicieli posesji dla których pszczoły stanowią zagrożenie.

§ 24. Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odchodów zwierzęcych oraz pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.

§ 25. Wybiegi lub miejsca wypasu zwierząt winny być ogrodzone w sposób uniemożliwiający wydostanie się zwierząt poza ich obręb.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia

§ 26. 1. Obowiązkową deratyzację wykonuje się raz w roku - w miesiącu październik.

2. Obowiązkowej deratyzacji podlegają:

1) wielorodzinne budynki mieszkalne;

2) obiekty użyteczności publicznej;

3) zabudowania gospodarskie, w których prowadzona jest produkcja rolna;

4) sklepy, warsztaty, obiekty przemysłowe.

§ 27. Nieruchomości, na terenie których utrzymywane są zwierzęta gospodarskie, podlegają obowiązkowej deratyzacji dwa razy w roku, tj. w miesiącach kwiecień i październik.

Rozdział 8.
Postanowienia końcowe

§ 28. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Górzyca.

§ 29. Traci moc uchwała Nr XVII.98.2016 Rady Gminy Górzyca z dnia 26 sierpnia 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Górzyca (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016 r., poz. 1746).

§ 30. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Wiceprzewodniczący Rady


Janina Bryl


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250) uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku należy do kompetencji rady gminy. Zakres uregulowań regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, określony jest w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach rada gminy ma obowiązek dostosować regulamin utrzymania czystości i porządku do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie do 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu przez sejmik województwa. Przedmiotowa uchwała zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy, została zaopiniowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słubicach.

Uchwalenie nowego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Górzyca związane jest ze zmianami wprowadzonymi znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r., która weszła w życie dnia 1 lutego 2015 r. W myśl art. 11 ustawy nowelizującej poprzedni regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Górzyca utracił moc z dniem 1 sierpnia 2016 r.

Rada Gmina Górzyca uchwałą Nr XVII.98.2016 z dnia 26 sierpnia 2016 uchwaliła przedmiotowy regulamin, ale z uwagi na konieczność doprecyzowania § 13 regulaminu dotyczącego określenia warunków rozmieszczenia pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego oraz z uwagi na rezygnację z definiowania pojęć już zdefiniowanych w aktach wyższego rzędu (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) dotyczącego obowiązku udokumentowania przez właścicieli nieruchomości w formie umowy, korzystanie usług podmiotu upoważnionego w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych skreślono w § 17 ust. 2.

W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00