Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 157
Wersja aktualna od 2017-02-13
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 157
Wersja aktualna od 2017-02-13
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 153
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1256/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 czerwca 2016 r. na samolocie EMBRAER ERJ-175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 21 czerwca 2016 r.

Lotnisko Warszawa EPWA. Dyżurny Very o godz. 22:28 LMT poinformował Kierownika Zmiany Dyżurnych Operacyjnych (KZ DOP) o pożarze taśmociągu bagażowego na stanowisku 23, obsługującego przygotowywany do lotu samolot (załoga była na pokładzie). Taśmociąg stanowi własność LS. KZ DOP natychmiast powiadomił Lotniskową Straż Pożarną, Nadzór Operacyjny i Straż Ochrony Lotniska. O godz. 22:29 LMT na miejsce przybyły dwa wozy LSP. Zarzewie ognia stłumiła obsługa taśmociągu jeszcze przed przybyciem LSP, używając gaśnicy ręcznej, a taśmociąg został zapobiegawczo polany wodą przez LSP. O godz. 22:32 LMT LSP stwierdziła brak zagrożenia ze strony gaszonego sprzętu, a o godz. 22:41 LMT zakończono działania. W wyniku zdarzenia przyjmowanie pasażerów na pokład wstrzymano do godz. 22:42 LMT, a samolot opuścił stanowisko z 17-minutowym opóźnieniem.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zwarcie kabli akumulatora taśmociągu bagażowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00