Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 135
Wersja aktualna od 2016-10-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 135
Wersja aktualna od 2016-10-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 79
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 28 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2566/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 sierpnia 2016 r. na samolocie Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny” w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po wypchnięciu samolotu ze stanowiska postojowego i uruchomieniu silników o godz. 03:09 UTC zaświeciła lampka sygnalizacyjna LOWPRESSURE FWD FUEL MAIN TANK 2. Powtarzane kilkakrotnie próby włączania i wyłączania pompy paliwowej obsługującej ten zbiornik powodowały powrót do wskazań nieprawidłowego stanu. Po ok. 30 s. załoga zawróciła na stanowisko postojowe, kapitan dokonał wpisu do PDT i powiadomił MCC operatora. Personel techniczny przybyły do samolotu zidentyfikował usterkę jako niesprawność pompy paliwowej i dokonał jego dopuszczenia do lotu na podstawie MEL 28.1.1.2. Niesprawną pompę wymieniono w trakcie przeglądu zdawczego dla leasingodawcy.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niesprawność pompy paliwowej przedniego głównego zbiornika paliwa nr 2.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00