Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2015 poz. 62
Wersja archiwalna od 2015-03-05 do 2017-07-06
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2015 poz. 62
Wersja archiwalna od 2015-03-05 do 2017-07-06
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Departament Polityki Zbrojeniowej

DECYZJA Nr 63/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 4 marca 2015 r.

zmieniająca decyzję w sprawie pozyskiwania sprzętu wojskowego i usług dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a–d w związku z § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:

1. W decyzji Nr 72/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie pozyskiwania sprzętu wojskowego i usług dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 78 oraz z 2014 r. poz. 153 i 382) wprowadza się następujące zmiany:

1) w pkt 2 ppkt 24 otrzymuje brzmienie:

„24) pilna potrzeba operacyjna – potrzeba natychmiastowego pozyskania SpW bezpośrednio związana z wystąpieniem sytuacji kryzysowej lub ze względu na wyjątkową sytuację istnieje konieczność natychmiastowego pozyskania SpW lub usług;”;

2) w pkt 9:

a) ppkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) zatwierdza złożone przez Szefa SG WP „Wnioski o odstąpienie od stosowania ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa dla SpW pozyskiwanego w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, jeżeli szacunkowy koszt pozyskania SpW przekracza kwotę 100 milionów złotych;”,

b) dodaje się ppkt 6 w brzmieniu:

„6) zatwierdza „Wnioski w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, jeżeli szacunkowy koszt pozyskania SpW, określony we „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, przekracza kwotę 100 milionów złotych;”;

3) w pkt 10 dodaje się ppkt 15 w brzmieniu:

„15) zatwierdza „Wnioski w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, które nie są zastrzeżone do wyłącznej kompetencji Ministra Obrony Narodowej;”;

4) pkt 19 otrzymuje brzmienie:

„19. „Procedurę pozyskania sprzętu wojskowego w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” określa załącznik Nr 2 do decyzji.”;

5) załączniki Nr 2 i 5 otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach Nr 1 i 2 do niniejszej decyzji.

2. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak

Załączniki do decyzji Nr 63/MON
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 4 marca 2015 r. (poz. 62)

Załącznik Nr 1

PROCEDURA POZYSKANIA SPRZĘTU WOJSKOWEGO W RAMACH PILNEJ POTRZEBY OPERACYJNEJ

1. Osoby funkcyjne oraz komórki i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej wskazane do wykonania czynności określonych procedurą wykonują je z należytą starannością i bez zbędnej zwłoki.

2. Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych (Dowódca Operacyjny RSZ), na podstawie zidentyfikowanej potrzeby pozyskania sprzętu wojskowego (SpW) w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, występuje z wnioskiem o rozpoczęcie procedury pozyskania SpW w ramach pilnej potrzeby operacyjnej do Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, jednocześnie informując o tym Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego (Szefa SG WP).

3. Wniosek, o którym mowa w pkt 2, zawiera co najmniej określenie potrzeby operacyjnej wymagającej zaspokojenia wraz ze wskazaniem okoliczności, które skutkują natychmiastową potrzebą jej wykonania.

4. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, na podstawie wniosku Dowódcy Operacyjnego RSZ, wydaje decyzję w sprawie powołania Zespołu do przeprowadzenia procedury pozyskania SpW w ramach pilnej potrzeby operacyjnej. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej opracowuje projekt decyzji i przedkłada go do podpisu Sekretarzowi Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

5. Decyzja, o której mowa w pkt 4,określa w szczególności:

1) skład personalny Zespołu obejmujący:

a) Przewodniczącego Zespołu – przedstawiciel Inspektoratu Uzbrojenia (IU),

b) członków zespołu – przedstawiciel lub przedstawiciele, stosownie do potrzeb, Dowództwa Operacyjnego RSZ, właściwego Organizatora Systemu Funkcjonalnego (OSF), gestora, IU, Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych (IWsp SZ), Zarządu Planowania Logistyki – P4 (ZPL-P4), Zarządu Planowania Strategicznego – P5 (ZPS-P5) oraz Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 (ZPR-P8);

2) termin zakończenia prac przez Zespół;

3) wykaz wymaganych do zrealizowania przez Zespół zadań oraz wykaz komórek lub jednostek organizacyjnych uczestniczących w procedurze wraz ze wskazaniem terminów ich realizacji;

4) zakres odpowiedzialności osób funkcyjnych Zespołu, w szczególności Przewodniczącego Zespołu;

5) określenie sposobu informowania Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej o realizacji procedury pilnej potrzeby operacyjnej jak i o jej zakończeniu;

6) wskazanie komórki lub jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej za obsługę prac Zespołu;

7) uprawnienie Przewodniczącego Zespołu do wnioskowania do dyrektorów (szefów, dowódców, kierowników) komórek lub jednostek organizacyjnych o terminowe wykonanie zadań wynikających z realizowanej procedury pilnej potrzeby operacyjnej, zgodnie z właściwościami tych komórek lub jednostek organizacyjnych;

8) zakres sprawowania nadzoru nad realizacją procedury pilnej potrzeby operacyjnej przez Biuro do Spraw Procedur Antykorupcyjnych (BPA).

6. Przedstawiciele wskazani przez dyrektorów, szefów i kierowników komórek lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej do prac Zespołu powinni być upoważnieni do zajmowania wiążącego stanowiska dyrektora, szefa i kierownika komórki lub jednostki organizacyjnej ich delegujących. Przedstawiciel Szefa ZPS-P5 dodatkowo reprezentuje Szefa SG WP. Do prac zespołu nie mogą być wyznaczone osoby, które w terminie, o którym mowa w pkt 5 ppkt 2 niniejszego załącznika, realizują inne zadania uniemożliwiające lub w sposób istotny ograniczające realizację zadań w ramach prac Zespołu.

7. Do zadań Zespołu należy odpowiednio:

1) przeprowadzenie analiz w celu określenia czy pilna potrzeba operacyjna zaspakajana będzie poprzez wskazanie konkretnego wyrobu (wyrobów) czy poprzez określenie wymagań przewidzianych do ujęcia w Doraźnej Analizie Rynku (DAR);

2) opracowanie uzasadnienia do realizacji procedury pilnej potrzeby operacyjnej zawierającego:

a) opis okoliczności potwierdzających potrzebę natychmiastowego pozyskania SpW,

b) potrzebną ilość SpW oraz szacunkowy koszt,

c) analizę czas-koszt-efekt zidentyfikowanych rozwiązań jeżeli wykonanie analizy nie wpłynie na wydłużenie procedury,

d) wskazanie istniejących na rynku wyrobów, które spełniają wymagania gestora,

e) w przypadku braku gotowych rozwiązań, wskazanie zakresu niezbędnego dostosowania lub modyfikacji istniejących rozwiązań;

3) w przypadkach potrzeby odstąpienia od stosowania na podstawie art. 2 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 235, poz. 1700, z późn. zm.), dla SpW pozyskiwanego w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, opracowanie, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku Nr 1 do niniejszego załącznika, projektu wniosku Szefa SG WP i przedłożenie go do podpisu Szefowi SG WP;

4) wystąpienie do Szefa SG WP z wnioskiem o wskazanie instytucji, która pełnić będzie funkcję gestora do czasu ustanowienia przez Szefa SG WP gestora w przypadku, gdy gestor dla przewidywanego do pozyskania SpW nie występuje;

5) w przypadku, gdy pilna potrzeba operacyjna zaspakajana będzie poprzez wskazanie konkretnego wyrobu (wyrobów):

a) opracowanie „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” wraz z uzasadnieniem, o którym mowa ppkt 2. W przypadku urządzeń emitujących energię elektromagnetyczną uzgodnienie „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” z Dyrektorem Wojskowego Biura Zarządzania Częstotliwościami. Wzór wniosku określa załącznik Nr 2 do niniejszego załącznika;

b) przedłożenie do zatwierdzenia „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” wraz z uzasadnieniem, o którym mowa w ppkt 2, odpowiednio:

– Ministrowi Obrony Narodowej, za pośrednictwem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, gdy szacunkowy koszt pozyskania SpW w ramach pilnej potrzeby operacyjnej przekracza 100 milionów złotych lub,

– Sekretarzowi Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej w przypadku niezastrzeżonym dla Ministra Obrony Narodowej;

6) w przypadku, gdy pilna potrzeba operacyjna zaspakajana będzie poprzez określenie wymagań przewidzianych do ujęcia w DAR:

a) koordynowanie i nadzorowanie opracowania, uzgadniania i zatwierdzania DAR przez IU. IU opracowuje DAR we współpracy i w uzgodnieniu z gestorem i centralnym organem logistycznym (COL), a w przypadku urządzeń emitujących energię elektromagnetyczną również z Dyrektorem Wojskowego Biura Zarządzania Częstotliwościami,

b) opracowanie, na podstawie zatwierdzonej przez Szefa IU Doraźnej Analizy Rynku, „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”,

c) przedłożenie do zatwierdzenia „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” wraz z załączonym DAR oraz z wnioskiem, o którym mowa w ppkt 3, jeżeli występuje, odpowiednio:

– Ministrowi Obrony Narodowej, za pośrednictwem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, gdy szacunkowy koszt pozyskania SpW, określony we „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, przekracza 100 milionów złotych lub,

– Sekretarzowi Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej w przypadku niezastrzeżonym dla Ministra Obrony Narodowej;

7) przesłanie kopii zatwierdzonego „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” do OSF, gestora, COL, Szefa ZPL-P4 oraz Szefa ZPR-P8, do którego przesyła się także kopię DAR.

8. Departament Polityki Zbrojeniowej, najpóźniej w kolejnym dniu roboczym po dniu podpisania przez Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej projektu decyzji, o którym mowa w pkt 4 niniejszego załącznika, przekazuje, w udokumentowanej formie, wszystkim osobom wskazanym do prac Zespołu informację o wejściu w życie decyzji Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej wraz z jej kopią (skanem).

9. Wykonanie przez Zespół czynności określonych w decyzji Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, o której mowa w pkt 4, stanowi podstawę do:

1) ujęcia przez Szefa ZPR-P8, na podstawie danych zawartych w zatwierdzonym „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, zadań (zadania) we właściwych centralnych planach rzeczowych (CPR) zgodnie z postanowieniami odrębnej decyzji. W przypadku, gdy ujęcie zadania (zadań) we właściwym CPR wymaga dokonania jego korekty, korekta nie podlega uzgodnieniom określonym odrębnymi przepisami;

2) realizacji zakupów SpW, na podstawie właściwego CPR, ujmującego zadanie (zadania) oraz zatwierdzonego „Wniosku w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej”, przez zamawiającego (IU lub jednostkę organizacyjną właściwą do realizacji zamówień podległą Szefowi IWsp SZ). Postanowienia załącznika Nr 5 decyzji „Procedura zakupu SpW” stosuje się odpowiednio.

Załącznik Nr 1 do załącznika Nr 1

Wniosek
o odstąpienie od stosowania umowy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa dla SpW pozyskiwanego w ramach pilnej potrzeby operacyjnej

infoRgrafika

Załącznik Nr 2 do załącznika Nr 1

Wniosek
w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej

infoRgrafika

Załącznik Nr 2

PROCEDURA ZAKUPU SPW

1. Podstawę rozpoczęcia procedury zakupu SpW stanowią:

1) w przypadku zakupu nowego SpW w ramach potrzeb perspektywicznych i bieżących:

a) zatwierdzony „Wniosek w sprawie pozyskania nowego sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) właściwy centralny plan rzeczowy (CPR) zawierający przedmiotowe zadanie,

c) Studium Wykonalności (SW), Wstępne Założenia Taktyczno-Techniczne (WZTT) lub

d) Dokumentacja Techniczna lub Dokumentacja Techniczna Wyrobu, zwana „Dokumentacją Techniczną” (DT);

2) w przypadku zakupu nowego SpW w ramach pilnej potrzeby operacyjnej:

a) „Wniosek w sprawie pozyskania sprzętu wojskowego dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach pilnej potrzeby operacyjnej” wraz z DAR gdy występuje,

b) właściwy CPR zawierający określone zadanie (zadania);

3) w przypadku zakupu SpW wprowadzonego do Sił Zbrojnych:

a) właściwy CPR zawierający określone zadanie (zadania),

b) DT, a w przypadku jej braku aktualna Karta katalogowa wraz z danymi uzupełniającymi niezbędnymi do rozpoczęcia procedury udzielenia zamówienia;

4) w przypadku zakupu SpW pozyskiwanego centralnie, którego gestorem jest Inspektorat Wojsk Specjalnych Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych:

a) właściwy CPR zawierający określone zadanie (zadania);

b) karta katalogowa, opracowana według zasad określonych w § 6 ust. 4 decyzji Nr 444/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie zasad wprowadzania do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej sprzętu wojskowego oraz wycofywania sprzętu wojskowego nieodpowiadającego wymaganiom wojska i zatwierdzona przez Inspektorat Wojsk Specjalnych Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, wraz z danymi uzupełniającymi niezbędnymi do rozpoczęcia procedury udzielenia zamówienia.

2. W przypadku, gdy nie będzie możliwy zakup SpW, o którym mowa w pkt 1 ppkt 3 lub 4, w oparciu o wskazane dokumenty odpowiednio w pkt 1 ppkt 3 lit. b i ppkt 4 lit. b, w celu sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia:

1) opracowuje się dokumenty, o których mowa w pkt 35 ppkt 1 lit. b decyzji, i na ich podstawie przeprowadza się pozyskiwanie SpW lub

2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek gestora dopuszcza się rozpoczęcie procedury zakupu SpW w oparciu o dokumenty, o których mowa w pkt 53a decyzji.

3. W przypadku, gdy w SW wskazano sposób pozyskania w drodze zakupu z dostosowaniem, sposób realizacji tego zakupu nadzorowany jest przez Zespół Sterujący powołany przez Szefa Inspektoratu Uzbrojenia (IU), po zawarciu stosownej umowy.

4. W przypadku zakupu złożonego SpW Szef IU może powołać Zespół Sterujący do nadzorowania realizacji umowy. Postanowienia pkt 5–10 stosuje się odpowiednio.

5. Zespół Sterujący w szczególności:

1) ocenia Projekt Wykonawczy (PrW);

2) rozstrzyga o sposobie realizacji umowy, w szczególności o sposobie wykonania SpW i zakresie ewentualnych zmian w WZTT;

3) nadzoruje badania zdawczo-odbiorcze lub testy SpW.

6. Skład Zespołu Sterującego określa Szef IU, z zastrzeżeniem, że w pracach musi brać udział przedstawiciel gestora lub centralnego organu logistycznego (COL).

7. W przypadku pozyskania SpW, o którym mowa w pkt 3, w umowie na dostawę SpW, wykonawcę zobowiązuje się do opracowania PrW dostarczanego SpW.

8. PrW powinien zawierać w szczególności:

1) propozycje rozwiązań technicznych dla danego SpW, spełniających wymagania ujęte w WZTT, w tym w razie potrzeby rozwiązań wariantowych;

2) rekomendację optymalnego rozwiązania technicznego SpW;

3) szczegółową specyfikację techniczną (opis) rozwiązania optymalnego.

PrW musi zostać zatwierdzony przez Zespół Sterujący, z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić po uprzednim zatwierdzeniu ewentualnych zmian WZTT, o których mowa w pkt 9.

9. Ewentualne zmiany WZTT, które wynikną w trakcie realizacji umowy, przygotowuje Zespół Sterujący i zatwierdza Szef IU, po uzgodnieniu z OSF, gestorem i COL.

10. Zatwierdzony PrW jest podstawą do kontynuowania realizacji umowy.

11. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w zatwierdzonym PrW, postanowienia pkt 8 i 9 stosuje się odpowiednio.

12. W przypadku gdy procedura zakupu realizowana jest w oparciu o DT, należy w szczególności uwzględnić, że:

1) w celu wytworzenia pierwszych egzemplarzy produkcyjnych wymagane jest przeprowadzenie weryfikacji na spełnienie wymagań SpW określonych w DT, w tym:

a) konieczność weryfikacji Warunków Technicznych (WT) wyrobu oraz ich uzgodnienie z Rejonowym Przedstawicielstwem Wojskowym (RPW),

b) przeprowadzenie badań zdawczo-odbiorczych (BZO),

c) opracowanie DT do Produkcji Seryjnej (DTPS), z zastrzeżeniem uwzględnienia w niej zaleceń z przeprowadzonych BZO;

2) SpW przedstawiony przez wykonawcę do BZO powinien być w stanie kompletnym, włączając w to także wymaganą przez zamawiającego na tym etapie dokumentację określoną w SW;

3) BZO będą przeprowadzone z wykorzystaniem sił wykonawcy i realizowane pod nadzorem właściwego RPW;

4) Szef IU może powołać Komisję Badań Zdawczo-Odbiorczych (KBZO);

5) Przewodniczącym KBZO dla BZO jest przedstawiciel gestora, a jego zastępcą przedstawiciel IU lub RPW. Decyzję w tej sprawie podejmuje Szef IU;

6) w skład KBZO mogą wejść w razie potrzeby inni przedstawiciele IU, jednostek naukowych lub innych instytucji wskazanych przez Szefa IU;

7) podstawą merytoryczną prowadzenia BZO, w ramach których powołana została zgodnie z ppkt 4 KBZO, jest Program Badań Zdawczo-Odbiorczych (PBZO) wraz z metodykami, bazujący na WT i uzupełniony o badania istotne z punktu widzenia weryfikacji systemowej wdrażanego SpW. Projekt PBZO wraz z metodykami badań opracowuje wykonawca;

8) PBZO zatwierdza Szef IU, który podejmuje decyzję o potrzebie uzgodnienia go z zainteresowanymi instytucjami;

9) KBZO odpowiedzialna jest za prawidłowy przebieg badań oraz opracowanie protokołu końcowego BZO jak i orzeczenia z BZO, które zawiera w szczególności wnioski o spełnieniu wymagań ujętych w WT lub PBZO oraz rekomendację dotyczącą możliwości lub braku możliwości podjęcia produkcji seryjnej wyrobu w oparciu o DT;

10) orzeczenie z BZO, o którym mowa w ppkt 9, uzgadnia się z wykonawcą oraz właściwym RPW, a po podpisaniu przez KBZO uzgadnia się je z OSF i gestorem;

11) w przypadku BZO na zgodność z WT, nadzorowanych przez RPW, protokół z przeprowadzonych BZO opracowuje i zatwierdza Szef właściwego RPW, a następnie przesyła do Szefa IU;

12) orzeczenie z BZO zatwierdza Szef IU na zasadach jak dla procedury zatwierdzania orzeczenia z badań kwalifikacyjnych. Kopię zatwierdzonego orzeczenia z BZO IU przesyła do OSF, gestora oraz COL;

13) w przypadku zakończenia BZO oraz wydania orzeczenia z BZO, w którym stwierdza się brak możliwości podjęcia produkcji seryjnej wyrobu w oparciu o DT (wynik negatywny BZO), Szef IU może:

a) na wniosek KBZO – podjąć decyzję o przeprowadzeniu Badań Uzupełniających BZO (BU-BZO). Koszt BU-BZO ponosi wykonawca, jeśli negatywny wynik BZO jest konsekwencją działalności wykonawcy. Zasady organizacji i prowadzenia BU-BZO są takie same jak dla BZO,

b) podjąć decyzję o przerwaniu realizowanej umowy;

14) Szef IU, po wprowadzeniu przez wykonawcę uwag i zaleceń KBZO oraz po uzgodnieniu z właściwymi instytucjami, akceptuje DTPS, z zastrzeżeniem ppkt 16;

15) odpowiedzialność wykonawcy w zakresie zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych oraz wykonania SpW określa się w umowie;

16) akceptację, o której mowa w ppkt 14, realizuje się w przypadku nabywania przez Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Obrony Narodowej praw własności intelektualnej do DT lub DTPS, bądź pozyskania licencji.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00