Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2020, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.356.2020.2.DP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.356.2020.2.DP

Przeniesienie ekonomicznego kosztu inwestycji na współzarządców nieruchomości należy traktować jako odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a Wnioskodawca jest zobowiązany do wystawienia faktur na rzecz współzarządców z tytułu świadczenia ww. usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2020 r. (data wpływu 21 lipca 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 sierpnia 2020 r., data nadania 20 sierpnia 2020 r. (data wpływu 25 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 sierpnia 2020 r. nr 0114-KDIP4 1.4012.356.2020.1.DP (doręczone w dniu 13 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przeniesienia ciężaru ekonomicznego kosztów inwestycji na współinwestorów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przeniesienia ciężaru ekonomicznego kosztów inwestycji na współinwestorów.

Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 sierpnia 2020 r., data nadania 20 sierpnia 2020 r. (data wpływu 25 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 sierpnia 2020 r. nr 0114-KDIP4 1.4012.356.2020.1.DP.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Na podstawie porozumienia o współzarządzaniu nieruchomością, zawartego pomiędzy Wnioskodawcą a dwoma jednostkami będącymi organami władzy publicznej, podmioty te zawarły odrębne porozumienie podjęcia czynności faktycznych i prawnych w celu realizacji zadania inwestycyjnego t.j. modernizacji i rozbudowy systemu przeciwpożarowego w budynku. Budynek, w którym zostanie przeprowadzona modernizacja i rozbudowa systemu przeciwpożarowego, znajduje się na części zabudowanej działki na podstawie decyzji Ministra () w nieodpłatnym trwałym współzarządzie ww. jednostek i Wnioskodawcy, któremu powierzono administrowanie całością obiektu.

Zadanie inwestycyjne nie będzie służyło sprzedaży opodatkowanej. Inwestorem wiodącym przedsięwzięcia jest Wnioskodawca, który będzie udzielał zamówień wykonawcom prac inwestycyjnych. Całość kosztów realizacji przedsięwzięcia zgodnie z porozumieniem (koszty dokumentacji projektowej, robót budowlanych, nadzorów inwestorskich, autorskich), Strony poniosą proporcjonalnie do udziału w nieruchomości poszczególnych współzarządców. W porozumieniu znalazła się informacja o sposobie rozliczenia Wnioskodawcy z podmiotami biorącymi udział w przedsięwzięciu. Zgodnie z porozumieniem rozliczenie nastąpi poprzez proporcjonalny podział kosztów przez Wnioskodawcę na kwoty obliczone współinwestorom proporcjonalnie do udziału wymienionego w zapisach porozumienia, od kwoty, na którą składa się kwota faktury lub rachunku wystawionego dla Wnioskodawcy przez wykonawców poszczególnych prac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00