Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2020, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.671.2020.2.DJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.671.2020.2.DJ

Możliwość skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2020 r. (data wpływu 13 września 2020 r.), uzupełnionym pismem w dniu 11 października 2020 r. (data wpływu 11 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi rehabilitacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi rehabilitacyjnej.

W związku z tym, że złożony wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, pismem z dnia 5 października 2020 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.671.2020.1.DJ na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do usunięcia braków, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawczynię, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d § 1 Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ a jego uzupełnieniem, nie wlicza się do terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłano w dniu 5 października 2020 r., skutecznie doręczono w dniu 6 października 2020 r., natomiast w dniu 11 października 2020 r. (data nadania 11 października 2020 r.) do tut. organu wpłynęło pismo będące odpowiedzią na ww. wezwanie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.

Córka Wnioskodawczyni urodzona () 2014 r. posiada diagnozę kliniczną (). W związku z chorobą uczęszcza na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju oraz zajęcia kształcenia specjalnego (na podstawie orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej). Córka cierpi od urodzenia na obniżone napięcie mięśniowe oraz dysharmonie rozwojowe (potwierdzone przez neurologa). Od dnia xx lipca 2020 r. posiada orzeczenie o niepełnosprawności ważne do xx lipca 2021 r. z punktami () - konieczność stałej pomocy w związku z ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz stałego współudziału na co dzień opiekuna w procesie leczenia, rehabilitacji i edukacji (autyzm jako niepełnosprawność ma charakter trwały - wg dostępnej na świecie wiedzy medycznej nie ma lekarstwa na to schorzenie, a rokowania na wyleczenie są znikome).

Córka była pacjentką (), dodatkowo prywatnie korzystała (od 3-go miesiąca życia) do dnia dzisiejszego z prywatnych zajęć rehabilitacji ruchowej i logopedycznej. Córka nie posiada umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego, nie jest świadoma niebezpieczeństw i zagrożeń, co jest szczególnie ważne przy korzystaniu z urządzeń domowych. Ma znikomą orientację w przestrzeni, problemy grawitacyjne i ze skoordynowaniem ruchowym, niezborność, co jest bardzo niebezpieczne przy przemieszczaniu się między pomieszczeniami w domu oraz na otwartej przestrzeni. Ma bardzo silną potrzebę stymulacji sensorycznej stopami, dłońmi, szczególnie w momentach niekontrolowanej złości i agresji (przez dotykanie dłońmi ścian, podłogi, dywanów oraz innych rzeczy o różnorodnych fakturach). Boi się ciemności, przy podwyższonych temperaturach w pomieszczeniach jest bardzo rozdrażniona, nie może się skupić na podstawowych czynnościach, ma niekontrolowaną nadruchliwość - co jest ogromnym problemem w codziennym życiu i normalnym funkcjonowaniu. Dziecko ma nadwrażliwość zmysłowo-smakową, słuchową, węchową. Boi się małych pomieszczeń oraz ciemności. Jest dzieckiem, które ma obniżoną empatię, dosłownie rozumie wszystkie komunikaty i polecenia, wykonuje tylko polecenia otrzymane w formie prostej, jednego zdania. Jako autysta, aby przełamywać schematy potrzebuje częstej zmiany pomocy dydaktycznych, potrzebuje bardzo dużo materiałów wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, materiałów potrzebnych do nauki dającej możliwość pełnego uczestnictwa w zajęciach z dziećmi zdrowymi. Materiały te pomagają sprostać wymaganiom stawianym dzieciom w przedszkolu a później w szkole - jako pomoc w nauce pisania, czytania, komunikacji i umiejętności potrzebnych w codziennym życiu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00