Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.115.2020.1.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.115.2020.1.SJ

w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty rezerwacyjnej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2020 r. (data wpływu 3 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty rezerwacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty rezerwacyjnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest osobą prawną mającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy). Spółka jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce, świadczącym usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Zakres świadczonych usług telekomunikacyjnych obejmuje w szczególności usługi telefonii, Internetu mobilnego oraz stacjonarnego.

Usługi mobilne świadczone są przez Spółkę m.in. z wykorzystaniem technologii 2G, 3G oraz 4G (LTE). Spółka w ramach realizowanych projektów planuje rozwijać swoje produkty i usługi telekomunikacyjnej w najnowszej technologii mobilnej komunikacji sieci komórkowej standardu piątej generacji (dalej: sieć 5G lub technologia 5G). Technologia 5G oferuje obecnie najwyższą techniczną jakość usług mobilnych, w tym w szczególności umożliwia o wiele szybsze, stabilniejsze połączenia, usługi transmisji danych, a także o wiele krótsze czasy interakcji urządzeń niż obecne funkcjonujące rozwiązania. Przewiduje się, że wykorzystywanie technologii 5G umożliwi zwiększenie prędkości i ilości przekazywanych danych oraz pozwoli na podłączenie do sieci internetowej milionów dodatkowych urządzeń. Technologia 5G, dzięki swoim parametrom, ma przyczynić się m.in. do szybszego rozwoju telemedycyny, rolnictwa, autonomicznych pojazdów, inteligentnych miast, inteligentnych systemów energetycznych oraz transportowych, itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00