Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.09.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4017.1.2019.2.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4017.1.2019.2.AM

Sukcesja podatkowej związana z reorganizacją struktury wojewódzkich ośrodków.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2019 r. (data wpływu 19 czerwca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 lipca 2019 r. (data nadania 10 lipca 2019 r., data wpływu 15 lipca 2019 r.) na wezwanie Nr 0114-KDIP2-2.4017.1.2019.1.AM z dnia 1 lipca 2019 r. (data nadania 1 lipca 2019 r., data doręczenia 4 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie sukcesji podatkowej związanej z reorganizacją struktury wojewódzkich ośrodków () jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przepisów ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie sukcesji podatkowej związanej z reorganizacją struktury wojewódzkich ośrodków ().

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W województwie () istnieją cztery Wojewódzkie Ośrodki () jako odrębne osoby prawne:

  • Podmiot A;
  • Podmiot B;
  • Podmiot C;
  • Podmiot D.

Każdy z tych Ośrodków samodzielnie gospodaruje majątkiem, zgodnie z art. 58 ustawy o samorządzie województwa.

Postanowiono o reorganizacji struktury poprzez utworzenie jednej osoby prawnej w mieście 1 z trzema oddziałami terenowymi w mieście 2, mieście 3 i mieście 4 co pozwoli na efektywniejsze, elastyczniejsze i racjonalniejsze zarządzanie zasobami jednostek, które służą jednemu celowi na terenie województwa. Reorganizacja polegać będzie na likwidacji Podmiotu B,C i D i przekazaniu ich majątku w całości do Podmiotu A. oraz przejęciu pracowników likwidowanych Podmiotów przez Podmiot A. Podstawą prawną reorganizacji jest Uchwała Sejmiku Województwa () z dnia 25 czerwca 2019 r. Na podstawie przedmiotowej Uchwały całości organizacyjno-majątkowe jakie stanowi majątek oraz pracownicy likwidowanych Podmiotów zostaną nabyte przez Województwo () i przekazane Podmiotowi A., który będzie je wykorzystywał do celów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Natomiast po ich przejęciu przez Podmiot A. staną się oddziałami terenowymi Podmiotu A.

Obecnie Podmiot A. nie posiada oddziałów terenowych i nie są one przewidziane w jego statucie. Oddziały terenowe powstaną w wyniku zmiany statutu Podmiot A. Podmiot A nie zostanie zlikwidowany, będzie kontynuował działalność. Zlikwidowanie wszystkich Podmiotów i ustanowienie w to miejsce nowej osoby prawnej oznaczałoby brak ciągłości wykonywania zadań publicznych Podmiotów określonych w art. 117 ustawy (). Podmioty działają na podstawie ustawy (). Przepis art. 116 ust. 1. ustawy () stanowi, że Sejmik województwa tworzy, po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw (), wojewódzkie ośrodki () na obszarze województwa. Zgodnie z ustępem drugim tego przepisu ośrodek posiada osobowość prawną. Zgodnie z art. 120 ustawy () sejmik województwa nadaje ośrodkowi statut. Statut ośrodka określa w szczególności jego organizację i warunki tworzenia oddziałów terenowych. Likwidacja Podmiotów wskazanych wyżej odbędzie się na podstawie uchwały Sejmiku Województwa (), która jednocześnie przekaże mienie województwa stanowiące własność likwidowanych jednostek do Podmiotu A. Przekazaniu będzie podlegał majątek ruchomy, nieruchomy i wartości niematerialne i prawne. Majątek zgodnie z treścią uchwały zostanie przekazany w celu wykonywania celów statutowych i zadań ustawowych. Zgodnie z art. 18 pkt 19 lit. F ustawy o samorządzie województwa (tj. z dnia 22 lutego 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 512)) do wyłącznych kompetencji sejmiku województwa należy tworzenie, przekształcanie i likwidowanie wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz wyposażanie ich w majątek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00