Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.400.2019.1.PC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.400.2019.1.PC

zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług, stawki podatku dla świadczonych usług oraz opodatkowania otrzymanej dotacji

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2019 r. (data wpływu 11 lipca 2019 r.) uzupełnionego w dniu 11 września 2019 r. (data wpływu 13 września 2019 r.) na wezwanie Organu z dnia 6 września 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług, stawki podatku dla świadczonych usług oraz opodatkowania otrzymanej dotacji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług, stawki podatku dla świadczonych usług oraz opodatkowania otrzymanej dotacji. Wniosek został uzupełniony w dniu 11 września 2019 r. (data wpływu 13 września 2019 r.) na wezwanie Organu z dnia 6 września 2019 r., skutecznie doręczone w dniu 6 września 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe, uzupełnione w odpowiedzi na wezwanie Organu:

Gmina, jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W 2019 r. Gmina realizuje inwestycję polegającą na dostawie i montażu urządzeń służących do pozyskiwania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych oraz dostawie i montażu urządzeń służących do pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W ramach projektu przewiduje się dostawę i montaż kompletnych instalacji solarnych oraz instalacji fotowoltaicznych. Świadczenie wykonane na rzecz mieszkańców obejmować będzie również materiały niezbędne do ich wykonania. Inwestycja realizowana będzie na działkach należących do osób fizycznych - mieszkańców Gminy. Kolektory słoneczne oraz instalacje fotowoltaiczne będą rozmieszczone na powierzchni dachu, na ścianie budynków mieszkalnych bądź na gruncie. Zaplanowano wykonanie instalacji kolektorów słonecznych w ilości 467 szt. zestawów kolektorów solarnych o łącznej mocy 1856,81 kW (wszystkie u mieszkańców gminy). Zestawy będą montowane na dachu, elewacji. Zaplanowano wykonanie instalacji kolektorów słonecznych w ilości 35 szt. zestawów kolektorów solarnych o łącznej mocy 142,52 kW (wszystkie u mieszkańców gminy). Zestawy będą montowane jako konstrukcje wolnostojące. VAT jest niekwalifikowany, ponieważ montaż będzie realizowany w prywatnych posesjach mieszkańców gminy, a Gmina odzyska VAT na podstawie umów z mieszkańcami.

Zaplanowano również wykonanie instalacji fotowoltaicznych w ilości 148 szt. zestawów fotowoltaicznych o łącznej mocy 428,4 kW (wszystkie u mieszkańców gminy). Zestawy będą montowane na dachu, elewacji. Zaplanowano wykonanie instalacji fotowoltaicznych w ilości 112 szt. zestawów fotowoltaicznych o łącznej mocy 348,5 kW (wszystkie u mieszkańców Gminy). Zestawy będą montowane jako konstrukcje wolnostojące oraz na budynkach gospodarczych z przeznaczeniem wytworzonej energii elektrycznej na potrzeby własne gospodarstwa domowego. VAT jest niekwalifikowany ponieważ montaż będzie realizowany w prywatnych posesjach mieszkańców gminy, a Gmina odzyska VAT na podstawie umów z mieszkańcami. Mieszkańcy gminy są prosumentami w rozumieniu Ustawy o OZE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00