Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.350.2019.1.BS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.350.2019.1.BS

Zasady centralizacji rozliczeń VAT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2019 r. (data wpływu 3 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych nie obejmuje Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Urzędu Pracy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych nie obejmuje Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Urzędu Pracy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Powiat, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT. Wykonuje nałożone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym przy pomocy jednostek organizacyjnych powiatu będących samorządowymi jednostkami budżetowymi nieposiadającymi osobowości prawnej oraz jednostek, o których mowa w art. 33a oraz art. 33b ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym, takich jak:

  1. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego;
  2. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej;
  3. Powiatowy Urząd Pracy.

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego funkcjonuje w oparciu o:

  1. Ustawę z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. z 1998 r., Nr 133, poz. 872, z późn. zm.);
  2. Ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511);
  3. Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00