Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.67.2019.2, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.67.2019.2

Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przekazanych do Zakładu przez Gminę.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2018 r. (data wpływu 29 stycznia 2019 r.) uzupełnionym w dniu 18 lutego 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przekazanych do Zakładu przez Gminę jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 18 lutego 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przekazanych do Zakładu przez Gminę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina wykonuje zadania własne określone w art. 7 ustawy o samorządnie gminnym samodzielnie lub poprzez powołane gminne jednostki organizacyjne. W strukturze organizacyjnej Gminy występuje Zakład G. (dalej: Zakład), funkcjonujący w formie samorządowego zakładu budżetowego. Zakład nie posiada osobowości prawnej, natomiast działalność prowadzi w imieniu Gminy. Zgodnie ze statutem Zakładu przedmiotem jego działania jest świadczenie usług w zakresie gospodarki komunalnej, m.in.: zaopatrzenie mieszkańców Gminy w wodę i odbiór ścieków komunalnych.

Zakład odpłatnie wykonuje zlecone mu zadania własne Gminy, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych, uzyskiwanych z tytułu realizacji tych zadań, w tym w szczególności z pobieranych opłat za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki. Zakład otrzymuje również z budżetu Gminy dotację przedmiotową do 1m sprzedanej wody i do 1m odprowadzonych ścieków. Zakładowi przypisano odrębny rachunek bankowy oraz obowiązek prowadzenia własnej księgowości w określonym zakresie. Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest roczny plan finansowy, obejmujący przychody i wydatki stanowiące koszty działalności oraz stan środków obrotowych i rozliczeń z budżetem Gminy. Plan podlega zatwierdzeniu przez Gminę. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT, tj. rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT m.in. z Zakładem począwszy od 1 stycznia 2017 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00