Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.290.2018.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.290.2018.1.MAZ

Zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego, nabywanego ze składu podatkowego przez Wnioskodawcę i wykorzystywanego do produkcji artykułów spożywczych zawierających oraz niezawierających alkoholu, a także uznanie prawidłowości prowadzonej ewidencji tego alkoholu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 grudnia 2018 r. (data wpływu 21 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu ustalania powiększonej normy dozwolonego ubytku naturalnego alkoholu etylowego przewożonego w cysternach kolejowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu ustalania powiększonej normy dozwolonego ubytku naturalnego alkoholu etylowego przewożonego w cysternach kolejowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca Podatnik jest producentem alkoholu etylowego i dostarcza ten alkohol do odbiorcy w cysternach kolejowych. Przy tym sposobie transportu ubytek naturalny liczony w stosunku do wysłanej objętości alkoholu etylowego 100% vol. nie może przekroczyć 0,01% za każdy dzień przewozu (część IX ust. 1 pkt 2 zał. Nr 1 do rozporządzenia). Odbiorca dokonuje jednak pomiaru wyrobu w swoim zbiorniku. W związku z tym powstaje rozbieżność w ilości dostarczonego alkoholu etylowego, która przekracza wskazaną wyżej normę ubytku naturalnego dopuszczalną przy przewozie w cysternach. W takiej sytuacji (dostawa w cysternie, pomiar w zbiorniku odbiorcy) przepis rozporządzenia (część IX ust. 3 pkt 2) pozwala powiększyć normy ustalone w ust. 1 o 0,25 pkt.

Sposób obliczenia tego powiększenia nie został jednak nigdzie bliżej określony i budzi wątpliwości. Norma ubytku podstawowego wyrażona jest bowiem w ułamku procenta, natomiast powiększenie w ułamku punktu. W zależności od przyjętej techniki liczenia podwyższona norma ubytku, a zatem i fizyczna wielkość dopuszczalnego ubytku, może być różna i powodować różne konsekwencje w podatku akcyzowym. Jeżeli do 0,01% dodamy 0,25 punktu, otrzymujemy 0,0125%, jeżeli natomiast 0,01% pomnożymy przez 0,25%, otrzymujemy 0,010025%. Zdaniem Podatnika nie ma jednak podstaw do mnożenia dwóch ułamków procenta, przepis mówi bowiem o 0,25 pkt, a nie 0,25%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00