Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.314.2018.1.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.314.2018.1.KB

Obowiązek wystawienia faktury korygującej, uwzględnienia faktury korygującej w deklaracji VAT-27 oraz VAT-7K, a także rozliczenia nadpłaty wynikającej z korekty deklaracji VAT-7K.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2018 r. (data wpływu 14 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku do towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktury korygującej, uwzględnienia faktury korygującej w deklaracji VAT-27 oraz VAT-7K, a także rozliczenia nadpłaty wynikającej z korekty deklaracji VAT-7K jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku do towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktury korygującej, uwzględnienia faktury korygującej w deklaracji VAT-27 oraz VAT-7K, a także rozliczenia nadpłaty wynikającej z korekty deklaracji VAT-7K.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Firma B, której Wnioskodawca jest właścicielem w dniu 9 listopada 2017 r. podpisała umowę świadczenia usług rzemieślniczych na rzecz P. W niniejszej umowie występują dwa podmioty: Firma B jako Wykonawca oraz P jako Zleceniodawca. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług konserwacyjnych i naprawczych w obiektach. Umowa obowiązuje do dnia 8 września 2019 r. lub do wyczerpania kwoty brutto umowy (w zależności co nastąpi pierwsze). Umowa rozliczana jest poprzez comiesięczne faktury wraz z załącznikami wykonanych prac. W grudniu 2017 r. w ramach wyżej wspomnianej umowy wpłynęło zlecenie wykonania naprawy dachu budynku należącego do P, którego najemcą jest O. Zlecenie zostało wykonane oraz została wystawiona faktura 05/12/2017 z dnia 30 grudnia 2017 r. na kwotę 34 347,28 zł brutto (27 924,62 zł netto, 6 422,66 zł, VAT 23%) z 21 dniowym terminem płatności. Faktura została przyjęta bez zastrzeżeń przez osobę upoważnioną. Faktura została opłacona w ustalonym terminie. Zdarzenie zostało ujęte w deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2017 r., a podatek odprowadzony do Urzędu Skarbowego. W kwietniu 2018 r. P wystąpiła z prośbą o wystawienie faktury korygującej do faktury 05/12/2017 z dnia 30 grudnia 2017 r. w związku z refakturowaniem kosztów naprawy na Najemcę (O). Treść korygowana ma dotyczyć stawki podatku VAT: zamiast 23% winno być odwrotne obciążenie zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług art. 17 ust. 1 pkt 8 oraz załącznikiem nr 14 do ww. ustawy pkt 40 Roboty związane z wykonywaniem pozostałych prac dekarskich. Wszystkie wymienione podmioty są czynnymi podatnikami VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00