Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2018, sygn. 0112-KDIL4.4012.68.2018.2.HW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.68.2018.2.HW

Obowiązek dokonywania korekty podatku od zakupów dokonanych do dnia 31 grudnia 2015 r. dotyczących nakładów inwestycyjnych na podstawie art. 90c ustawy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2018 r. (data wpływu 6 lutego 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 marca 2018 r. (data wpływu 27 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonywania korekty podatku od zakupów dokonanych do dnia 31 grudnia 2015 r. dotyczących nakładów inwestycyjnych na podstawie art. 90c ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonywania korekty podatku od zakupów dokonanych do dnia 31 grudnia 2015 r. dotyczących nakładów inwestycyjnych na podstawie art. 90c ustawy. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 marca 2018 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Miasto X (dalej jako: Wnioskodawca, Gmina) jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Skonsolidowany model rozliczeń podatku VAT Gmina wdrożyła z dniem 1 stycznia 2017 r.

Gmina realizuje swoje zadania z zakresu gospodarki mieszkaniowej i gospodarowania lokalami użytkowymi poprzez samorządowy zakład budżetowy Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji (dalej MZGLiA, Zespół, Zakład budżetowy). Samorządowy zakład budżetowy odpłatnie wykonuje powierzone mu zadania, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych i dotacji.

Gmina przekazała Zespołowi do administrowania zasoby budynkowe/lokalowe, nieruchomości stanowiące własność Gminy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00