Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.05.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.8.2017.1.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych zużywanych do celów opałowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 marca 2017 r. (data wpływu 24 marca 2017 r.), uzupełnionym pismem z 27 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych zużywanych do celów opałowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2017 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych zużywanych do celów opałowych. Wniosek został uzupełniony pismem z 27 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Przedsiębiorstwo Komunalne) zajmuje się wytwarzaniem, przesyłaniem i dystrybucją ciepła, wykorzystując w działalności wyroby węglowe o kodzie CN 2701. Wnioskodawca zużywa w swojej kotłowni miał węglowy, którego wartość zakupu stanowi więcej niż 10% wartości produkcji sprzedanej ciepła. Spełnia ona zatem przesłanki uznania za zakład energochłonny w rozumieniu art. 31a ust. 7 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 43) i z tego powodu zamierza skorzystać ze zwolnienia od akcyzy dla wyrobów węglowych określonego w art. 31a ust. 1 pkt 8 tej ustawy. Ze względu na fakt, że Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem energetycznym sprzedającym ciepło odbiorcom końcowym przyłączonym do sieci na terytorium kraju jest objęta obowiązkiem uzyskania i umarzania świadectw efektywności energetycznej (tzw. białych certyfikatów) na podstawie art. 10 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U. z 2016 r. poz. 831). Wnioskodawca uzyskał i przedstawi do umorzenia Prezesowi URE świadectwa efektywności energetycznej zakupione na Towarowej Giełdzie Energii. W piśmie z 27kwietnia 2017 r. Wnioskodawca wskazał, że przedmiot wniosku dotyczy zdarzenia przyszłego tj. od 1 lipca 2017 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00