Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2017, sygn. 0461-ITPB2.4511.1010.2016.2.NP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB2.4511.1010.2016.2.NP

Czy Wnioskodawca zobowiązany jest do rozliczania dochodów uzyskanych z pracy na statku eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez norweskie przedsiębiorstwo tzw. metodą zaliczenia proporcjonalnego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2016 r. (data wpływu do tutejszego organu 8 grudnia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 26 stycznia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia (zaliczenia) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 26 stycznia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów uzyskanych z pracy na statku eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest marynarzem floty handlowej. W roku 2016 będzie zatrudniony przez firmę zagraniczną mającą siedzibę w Norwegii na statku, którego właścicielem jest przedsiębiorstwo z siedzibą w Singapurze.

Właściciel statku, mający siedzibę oraz faktyczny zarząd w Singapurze, nie wynajmuje norweskiemu przedsiębiorstwu statku wraz z załogą. Wynajmuje norweskiemu przedsiębiorstwu wyłącznie statek, a zatem jego zyski nie są zyskami z żeglugi międzynarodowej, a wyłącznie z cywilnoprawnego stosunku najmu (leasingu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00