Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2016, sygn. IPPB2/4511-305/16-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/4511-305/16-2/AK

Opodatkowanie wynagrodzenia członków Rady Osiedli.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm. ) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2016 r. (data wpływu 18 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia członków Rady Osiedli jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia członków Rady Osiedli.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W Spółdzielni Mieszkaniowej na podstawie paragrafu 114 Statutu funkcjonują Rady Osiedli jako organy statutowe, sprawujące nadzór nad działalnością poszczególnych osiedli. Zgodnie z paragrafem 114 Statutu, Rada Osiedla składa się z 16 - 25 członków wybieranych na 4 - letnią kadencję przez Zebrania Kolonii. Za udział w posiedzeniach Rady Osiedla, ich członkom przysługuje wynagrodzenie w formie miesięcznego ryczałtu w wysokości wskazanej w paragrafie 114 ust. 10 Statutu. Kompetencje Rady Osiedla wskazane zostały w paragrafie 116 Statutu, zgodnie z którym do zakresu działania ww. organu należy m.in. uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności oświatowo - kulturalnej osiedla, uchwalanie wysokości opłat w ramach osiedla na podstawie zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi uchwalonych przez Radę Nadzorczą, zatwierdzanie struktury organizacyjnej osiedla, opiniowanie kandydatów na dyrektora osiedla i jego zastępców, nadzór i kontrola nad działalnością ww. osób, rozpatrywanie odwołań od decyzji ww. osób oraz skarg na ich działalność, organizowanie pomocy społecznej i rozpatrywanie skarg mieszkańców, kontrola przetargów organizowanych przez dyrekcję osiedla, kontrolowanie umów zawieranych przez kierownictwo osiedla, opiniowanie spraw w zakresie gospodarki lokalami użytkowymi. Działalność Rad Osiedli podlega kontroli przez Radę Nadzorczą (par. 116 ust. 2). Uchwały Rady Osiedla w sprawach planów gospodarczych, programów działalności społecznej i oświatowo - kulturalnej, a także w sprawach wysokości opłat mają charakter opinii, która przedstawiana jest Radzie Nadzorczej do zatwierdzenia (par. 116usL 3).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00