Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2016, sygn. IPPB5/4510-1186/15-7/BC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-1186/15-7/BC

Czy wydatek jaki Spółka ponosi w związku z organizacją spotkania opisanego w niniejszym wniosku może być zaliczony do podatkowych kosztów uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm. ) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2015 r. (data wpływu 21 grudnia 2015 r.), uzupełnione pismami z dnia 15 stycznia 2016 r. (data wpływu 18 stycznia 2016 r.) oraz z dnia 22 stycznia 2016 r. ( data wpływu 26. 01.2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków jakie ponosi Spółka w związku z organizacją spotkań informacyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

J. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą głównie na dystrybucji domowych i profesjonalnych ekspresów do kawy klasy premium. Wszystkie powyższe towary są produktami marki J., której główna siedziba jest w Szwajcarii, gdzie znajduje się siedziba Spółki - matki Spółki, tj. J. AG.

W ramach i na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej Spółka organizuje spotkania informacyjne dla dystrybutorów (przedstawicieli handlowych) produktów marki J., z którymi Spółka ma zawarte umowy o współpracy. Podczas takich spotkań odbywa się część szkoleniowa, w trakcie której omawiane są aspekty techniczne oraz innowacyjność produktów, nowości produktowe. Ponadto, dystrybutorzy szkoleni są w zakresie jakości produktów, co jest wpisane w politykę marketingową stworzoną dla produktów marki J., która opiera się na jakości produktów nie podejmując rywalizacji cenowej z innymi produktami. Spójna i jednolita polityka (filozofia) sprzedażowa grupy firm, w ramach której funkcjonuje Spółka, opiera się na założeniu, typowym dla marek premium w różnych segmentach rynku (np. w branży motoryzacyjnej dla takich marek jak F.), że to nie cena ma przyciągnąć klienta a jakość produktu, możliwości jakie on daje a nawet co w przypadku ekspresów do kawy może trochę zaskakiwać prestiż jego posiadania i użytkowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00