Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2016, sygn. IPPB4/4511-1237/15-2/JK3, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-1237/15-2/JK3

Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcom wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2015 r. (data wpływu 28 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcom wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski jest:

  • prawidłowe - w przypadku udokumentowania rezydencji podatkowej opiekunek certyfikatem rezydencji,
  • nieprawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcom wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podmiotem, który będzie świadczył usługi opieki nad osobami w podeszłym wieku, chorymi lub niepełnosprawnym (dalej Usługi). Usługi wykonywane będą poza terytorium Polski, na terenie Niemiec. W celu świadczenia Usług Spółka planuje zatrudnić, do pracy w charakterze opiekunek, osoby fizyczne mieszkające w Rumunii (dalej Opiekunki). Opiekunki będą rezydentami podatkowymi w Rumunii - tam będą podlegać nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Opiekunki nie będą miały miejsca zamieszkania na terytorium Polski. Podstawą zatrudnienia Opiekunek przez Spółkę będą umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia). Miejscem (terytorium) wykonania przez Opiekunki czynności wynikających z umowy zlecenia będzie wyłącznie terytorium Niemiec - tam będą przebywać w celu realizacji zlecenia opieki nad ww. osobami. Z tytułu powyższych umów zlecenia Spółka będzie wypłacać Opiekunkom należne wynagrodzenie. W celu udowodnienia rezydencji podatkowej w Rumunii, Opiekunki obowiązane będą do przedstawienia Spółce dokumentów potwierdzających taką rezydencję. Zasadniczo, Spółka żądać będzie od Opiekunek certyfikatów rezydencji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00