Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.12.2015, sygn. IPPP1/4512-1220/15-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1220/15-2/EK

uznanie przeprowadzanych transakcji za odpłatną dostawę i odpłatne świadczenie usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Dostawców Paliw

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 26 listopada 2015 r. (data wpływu 3 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przeprowadzanych transakcji za odpłatną dostawę i odpłatne świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Dostawców Paliw jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 grudnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przeprowadzanych transakcji za odpłatną dostawę i odpłatne świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Dostawców Paliw.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem świadczącym usługi w zakresie leasingu oraz zarządzania flotą samochodową, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oddaje w leasing samochody w oparciu o umowy kwalifikowane z podatkowego punktu widzenia, jako umowy leasingu operacyjnego. Ponadto Spółka zawiera z Leasingobiorcą odrębną umowę na ogólne warunki zarządzania kosztami paliwa i używania kart paliwowych (dalej: "Umowy Paliwowe", "Karty") umożliwiające Leasingobiorcy dokonywanie zakupów towarów (paliwa, płynów eksploatacyjnych) i usług (m. in. myjni, przejazdów autostradą) oferowanych przez podmioty (dalej: "Dostawcy Paliw") związane z Leasingodawcą umowami o współpracy. Sposób i warunki nabywania towarów i usług przy wykorzystaniu Kart jest ustalany przez Leasingodawcę. Leasingobiorca ma prawo wybrać jeden z dostępnych i oferowanych przez Leasingodawcę programów paliwowych. Leasingodawca wspólnie z Leasingobiorcą określa zasięg działania Karty oraz zakres produktów paliwowych i eksploatacyjnych dostępnych w ramach programu. Leasingodawca ma ponadto wyłączną dyspozycję nad dostarczaniem towarów i świadczeniem usług na rzecz Leasingobiorcy. Może wydać polecenie o zablokowaniu kart paliwowych i tym samym pozbawić możliwości uzyskania usług lub towarów przez Leasingobiorcę. Leasingodawca jest także wyłącznie uprawniony do przyjmowania reklamacji z tytułu dostawy dokonywanej przez Dostawcę Paliw. Karta upoważnia Korzystającego z Karty do dokonania zakupu produktów i/lub usług, których zakres zależy od kategorii Karty bez obowiązku uiszczania zapłaty w chwili dokonania zakupu. Zakupy mogą być dokonane na stacjach paliw włączonych do wybranego przez Korzystającego z Karty systemu na terenie RP jak i w krajach europejskich. Korzystający z Karty może ustanowić limity kwotowe na dokonywanie jednorazowych lub/ i okresowych zakupów dokonywanych przez upoważnione przez Korzystającego osoby (rodzaj oraz wielkość limitów zależy od indywidualnych możliwości technicznych wybranego systemu paliwowego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00