Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2015, sygn. IPPB6/4510-129/15-2/TO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB6/4510-129/15-2/TO

W którym momencie Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zwrócone dostawcom bonusy/premie?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 czerwca 2015 r. (data wpływu 15 czerwca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zwróconych Dostawcom premii/bonusów w momencie dokonania ich zwrotu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zwróconych Dostawcom premii/bonusów w momencie dokonania ich zwrotu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką lub Wnioskodawcą) jest właścicielem sieci placówek handlowych na terenie Polski. W ramach prowadzonej działalności Spółka zajmuje się sprzedażą detaliczną materiałów budowlanych, dekoracyjnych, narzędzi, produktów do aranżacji i wyposażenia wnętrz, pielęgnacji ogrodu, itp. W toku prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zawiera umowy współpracy z producentami i dystrybutorami (dalej: Dostawcy), którzy dostarczają towary do jej placówek. Umowy te regulują szczegółowe zasady współpracy w zakresie cen, ilości i jakości towarów, składania zamówień, terminów dostaw i płatności, a w niektórych przypadkach także świadczenia przez Spółkę na rzecz Dostawców usług marketingowych i promocyjnych. Niektóre umowy zawierają również postanowienia dotyczące przyznawania Spółce rabatów, bonusów i premii pieniężnych, zgodnie z którymi Spółka jest uprawniona do otrzymania od Dostawców ustalonej procentowo wartości dokonanych przez Spółkę zamówień w danym okresie rozliczeniowym. Treści umów są negocjowane w dobrej wierze i zostały zaakceptowane przez strony zgodnie z zasadą swobody umów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00