Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2015, sygn. IPPP3/4513-10/15-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-10/15-2/SM

opodatkowania opłatą paliwową ubytków ponadnormatywnych paliwa lotniczego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2015 r. (data wpływu 24 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej opłaty paliwowej w zakresie objęcia tą opłatą ubytków ponadnormatywnych paliwa lotniczego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lutego 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej opłaty paliwowej w zakresie objęcia tą opłatą ubytków ponadnormatywnych paliwa lotniczego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej: X. albo Spółka) prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na magazynowaniu, w składach podatkowych zlokalizowanych w bazach, paliw (benzyn i oleju napędowego) należących do podmiotów trzecich. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego. Spółka magazynuje również paliwo lotnicze.

Paliwo lotnicze dostarczane jest do portów lotniczych i objęte zwolnieniem z akcyzy na mocy art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2014 r., poz. 752, z późn. zm.), dalej: upa. W myśl tego przepisu z akcyzy zwolnione ze względu na ich przeznaczenie jest m.in. paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN. W trakcie przemieszczeń powstają niekiedy ubytki paliwa przekraczające normy dopuszczalnych ubytków ustalone przez właściwych naczelników urzędów celnych dla danych składów podatkowych X.. W takim wypadku Spółka deklaruje i uiszcza akcyzę. Natomiast zgodnie z postanowieniami umów handlowych właściciele paliw zwracają X. uiszczoną kwotę.

X. określa i uiszcza także opłatę paliwową od ubytków ponadnormatywnych paliwa lotniczego, kierując się m.in. oceną wyrażoną w interpretacji wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 maja 2014 roku nr IPPP3/443-165/14-2/SM. Organ wydający interpretację uznał na nieprawidłowe stanowisko wnioskodawcy w zakresie braku objęcia opłatą paliwową benzyny lotniczej o kodzie CN przeznaczonej do napędu lotniczych silników tłokowych. Wskazał bowiem, że o ile benzyna lotnicza zostanie uznana za paliwo silnikowe wykorzystywane do napędu silników spalinowych w rozumieniu art. 37h ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 931 ze zm., dalej: ustawa o autostradach), będzie objęta opłatą paliwową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00