Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2015, sygn. IPPP3/443-1210/14-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1210/14-4/SM

sposób prowadzenia ewidencji energii elektrycznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2014 r. (data wpływu 8 grudnia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 10 lutego 2015 r. (data wpływu 12 lutego 2015 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-1210/14-2/SM z dnia 2 lutego 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 4 lutego 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji energii elektrycznej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji energii elektrycznej.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 lutego 2015 r. w dniu 10 lutego 2015 r. (data wpływu 12 lutego 2015 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca - jednostka budżetowa, organ administracji rządowej niezespolonej, w umowach cywilno-prawnych statio-ficis Skarbu Państwa, posiada w swojej strukturze organizacyjnej centralę w W. oraz pięć terenowych zwanych Zarządami Zlewni (ZZ), obejmujących swym zasięgiem terytorialnego działania 1/3 obszaru Polski północno-wschodniej (centrala i Zarządy Zlewni posiadają wspólny NIP). Każdy z ZZ działa na swoim, wyznaczonym obszarze terytorialnym, eksploatując obiekty hydrotechniczne typu: przepompownie wody, śluzy, jazy oraz budynki nadzorów wodnych, budynki administracyjne i warsztatowe (108 punktów odbiorczych energii elektrycznej). Jeden ZZ w O. dodatkowo posiada jeszcze małą elektrownię wodną w W. (M. w W.). Centrala i cztery ZZ z siedzibami w D., W., G., P. nie mają nic wspólnego z produkcją i dystrybucją energii elektrycznej.

W związku z tym, że działa M. w W., Wnioskodawca posiada koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej. Produkowana energia elektryczna sprzedawana jest do zakładu energetycznego (dystrybutor) w ilości zgodnej z wystawianą fakturą sprzedażową. Znikoma część energii wytworzonej w M. w W. zużywana jest na funkcjonowanie elektrowni (rozruch i podtrzymywanie procesów produkcyjnych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00