Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2014, sygn. IBPP2/443-1012/13/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1012/13/AB

możliwość przechowywania faktur sprzedaży w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 października 2013 r. (data wpływu 29 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z 14 stycznia 2014 r. (data wpływu 17 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania faktur sprzedaży w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania faktur sprzedaży w formie elektronicznej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 14 stycznia 2014 r. (data wpływu 17 stycznia 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 8 stycznia 2014 r. znak: IBPP2/443-1012/13/AB.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Firma Handlowa prowadzi sprzedaż hurtową artykułów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego. We wrześniu 2013 r. Wnioskodawca wystawił niemal 1500 faktur sprzedaży. Podobnie było w poprzednich miesiącach obecnego roku, a także w kilku ostatnich latach. Wnioskodawca zdaje sobie sprawę, że na podatnikach ciąży obowiązek przechowywania wyżej wymienionych dokumentów do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, czyli z upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w których upłynął termin płatności podatku. Wnioskodawca wie, że faktury należy przechowywać w podziale na okresy rozliczeniowe, w dowolny sposób, ale tak, aby zapewnić autentyczność pochodzenia, integralność treści, a także ich czytelność od momentu wystawiania, aż do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego oraz łatwe ich odszukanie. Papierowe faktury sprzedaży wystawiane przez Wnioskodawcę w okresie pięciu ostatnich lat zajmują mnóstwo miejsca. Co w coraz większym stopniu staje się utrudnieniem w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jednocześnie Wnioskodawca ponosi duże koszty na zakup papieru i wydruk tych dokumentów. W firmie Wnioskodawcy dostęp do każdej faktury sprzedaży jest także za pośrednictwem komputera i w każdej chwili taki dokument można znaleźć, udostępnić i wydrukować.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że system archiwizowania faktur w formie elektronicznej, z którego korzysta Wnioskodawca, umożliwia przechowywanie faktur w podziale na okresy rozliczeniowe w sposób zapewniający:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00