Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2014, sygn. ILPB3/423-399/14-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-399/14-2/KS

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z 1 sierpnia 2014 r. (data wpływu 7 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów (pytanie nr 1) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.

Sp. z o.o. zarządza wysypiskiem, jest podmiotem gospodarczym powstałym z przekształcenia zakładu budżetowego dokonanego na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej.

Zgodnie z umową Spółki celem jej działania jest realizacja obowiązków w zakresie gospodarki odpadami Gminy i innych jednostek samorządu terytorialnego.

W umowie Spółki wśród rodzajów działalności wyszczególnione są m.in. działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami PKD 39.00.Z przetwarzanie i unieszkodliwienie odpadów PKD 38.2. zbieranie odpadów PKD 38.1.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, a w szczególności art. 137 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), zarządzający składowiskiem z dniem rozpoczęcia przyjmowania odpadów tworzy fundusz rekultywacyjny na którym gromadzi środki pieniężne na realizację obowiązków związanych z zamknięciem, rekultywacją i nadzorem, w tym monitoringiem. Środki te odprowadzane są na fundusz w wysokości wystarczającej do pokrycia kosztów m.in. rekultywacji kwater.

Tworzenie funduszu rekultywacji Spółka rozpoczęła z momentem jej utworzenia, gdyż jako kontynuator działalności statutowej zakładu budżetowego realizuje obowiązki związane z zarządzaniem składowiskiem. Prowadzenie ww. działalności w strukturach zakładu budżetowego nie spełniało warunku zawartego w art. 136 ustawy o odpadach zakład budżetowy nie mógł być traktowany jako zarządzający wysypiskiem, w związku z tym nie był uprawniony i zobowiązany do tworzenia funduszu rekultywacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00