Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.03.2014, sygn. ILPB3/423-1/14-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-1/14-2/EK

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia momentu dokonania korekty przychodów podatkowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Wix-Filtron przedstawione we wniosku z 30 grudnia 2013 r. (data wpływu 31 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu dokonania korekty przychodów podatkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu dokonania korekty przychodów podatkowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą wyrobów filtracyjnych dla motoryzacji, maszyn i urządzeń silnikowych, rozwijając sieć sprzedaży, Spółka zawiera z kontrahentami umowy o współpracy handlowej w zakresie sprzedaży towarów, w ramach których Spółka pełni funkcje dostawcy, a kontrahenci pełnią rolę odbiorców. Kontrahenci sprzedają towary Spółki na rzecz klientów ostatecznych. Zawierane umowy przewidują formę wynagradzania kontrahentów w postaci bonusów liczonych zazwyczaj jako procent od wartości zakupów dokonanych przez kontrahenta w danym okresie, przy czym procent ten rośnie progresywnie, wraz z przekroczeniem kolejnych progów wartościowych i jest uzależniony od innych jeszcze warunków, np. od posiadania w ofercie wyłącznie towarów oryginalnych czy wyeksponowania towarów Spółki w swoich punktach sprzedaży, zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych sprzedaży, niezbędnych do umożliwienia konsumentowi dobrania właściwego dla niego towaru oraz zademonstrowania jakości i kompletności, jak też funkcjonowania towaru itp. Tym samym bonusy te stanowią tzw. bonusy posprzedażowe, zmniejszające wartość obrotu z kontrahentem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00