Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2014, sygn. ITPB3/423-621/13/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-621/13/MK

Czy po zakończeniu modernizacji i zwiększeniu wartości początkowej biurowca i/lub obiektów pomocniczych o wartość ulepszeń. Spółka może kontynuować amortyzację według indywidualnej stawki amortyzacyjnej ustalonej w momencie wprowadzenia danego środka trwałego do ewidencji Spółki, dla nowej wartości początkowej zmodernizowanego środka trwałego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2013 r. (data wpływu 23 grudnia 2013 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie sposobu zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na modernizację wytworzonego środka trwałego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie sposobu zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na modernizację wytworzonego środka trwałego.

We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca wskazał, że przedmiotem działalności gospodarczej spółki jest zakup / sprzedaż nieruchomości na własny rachunek oraz wynajem i zarządzanie nieruchomościami.

W dniu 21 grudnia 2011 r. Wnioskodawca nabył na podstawie aktu notarialnego prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawo własności znajdującego się na nim budynku biurowego (biurowiec") wraz z przynależnym do niego parkingiem, portiernią, drogą wewnętrzną oraz przepompownią ścieków (dalej: obiekty pomocnicze"). Przedmiotowa nieruchomość była używana przez poprzednich właścicieli przez okres ponad 5 lat. W dniu nabycia nieruchomości przez Spółkę, biurowiec oraz obiekty pomocnicze były kompletne i zdatne do użytku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00