Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2013, sygn. IPPB5/423-342/13-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-342/13-2/JC

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w wyżej opisanym stanie faktycznym na nabycie usług cateringowych lub gastronomicznych należy zakwalifikować jako koszt podatkowy w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29.04.2013 r. (data wpływu 09.05.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na nabycie usług cateringowych lub gastronomicznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.05.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na nabycie usług cateringowych lub gastronomicznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką kapitałową prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie obrotu artykułami kosmetycznymi. Skala działalności Spółki, oraz dynamicznie zmieniające się uwarunkowania rynkowe, w których działa Spółka, wymusza stałe wewnętrzne doszkalanie pracowników, realizowane zazwyczaj - ze względu na tematykę - w szerszym gronie (przykładem są szkolenia produktowe dotyczące oferty handlowej Spółki). Niezależnie od tego, dla niezakłóconego działania Spółki niezbędne jest okresowe podsumowywanie dotychczasowych działań poszczególnych działów i planowanie kolejnych przedsięwzięć, co również wymaga organizowania spotkań, w trakcie których gromadzi się większa ilość pracowników Spółki, zarówno zatrudnionych w siedzibie Spółki, jak i wykonujących obowiązki służbowe poza siedzibą Spółki (np. w poszczególnych regionach).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00