Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2013, sygn. IPPP3/443-350/13-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

opodatkowanie podatkiem akcyzowym sprzedawanych w komisie samochodów osobowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22.04.2013 r. (data wpływu 25.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego jest:

  • prawidłowe w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym sprzedawanych w komisie samochodów osobowych oraz deklaracji podatkowych, jakie należy składać jak również określenia podstawy opodatkowania,
  • nieprawidłowe w zakresie terminu, w jakim należy składać deklaracje podatkowe oraz wpłacać podatek akcyzowy z tytułu sprzedaży na terytorium kraju samochodu osobowego.

UZASADNIENIE

W dniu 25.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodów osobowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży pojazdów osobowych i ciężarowych oraz działalność leasingową. W ramach rozwoju firmy, nowy model biznesowy zakłada współpracę z partnerami zagranicznymi, pochodzącymi z obszaru Unii Europejskiej, która będzie polegała na prowadzeniu przez Wnioskodawcę składu konsygnacyjnego dla samochodów osobowych i ciężarowych dostarczanych przez tych partnerów. W tym celu Wnioskodawca podpisze z nimi umowy składu konsygnacyjnego (połączenie umowy komisu i umowy składu). Przedmiotem umowy będzie świadczenie usług pośrednictwa sprzedaży (komis) oraz składowanie pojazdów, będących własnością Komitentów w lokalizacji Komisanta (Wnioskodawcy) na terenie Polski. Nadmienić należy, że pojazdy te będą własnością Komitentów do chwili znalezienia nabywcy przez Komisanta.

Komitent będzie dostarczał samochody do składu Komisanta na własne ryzyko i własny koszt. Dokumentem potwierdzającym dostawę będzie faktura proforma (zw. dalej faktura proforma) wystawiona przez Komitenta, nie powodująca jednak przeniesienia prawa własności ani wymagalności zapłaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00