Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.06.2013, sygn. IPPP3/443-207/13-3/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-207/13-3/SM

uznanie za eksport dostawy paliwa przeznaczonego do zaopatrzenia statków powietrznych i możliwość zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 5 ustawy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13.03.2013 r. (data wpływu 15.03.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania za eksport dostawy paliwa przeznaczonego do zaopatrzenia statków powietrznych i zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 5 ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.03.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania za eksport dostawy paliwa przeznaczonego do zaopatrzenia statków powietrznych i zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 5 ustawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi obsługi naziemnej samolotów, w tym tankowania samolotów w portach lotniczych w Polsce. Aktualnie świadczy usługi tankowania samolotów na lotniskach W K . , K . i W . . Spółka dostarcza paliwo lotnicze w oparciu o zezwolenie wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 11 kwietnia 2011 r. uprawniające do wykonywania usług obsługi naziemnej na lotniskach użytku publicznego w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo, smary i inne materiały techniczne obejmująca organizację i wykonywanie czynności tankowania i roztankowania, w tym przechowywanie paliwa oraz kontrolę jakości i ilości dostaw paliwa. Spółka posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki decyzją z 21 stycznia 2011 r., zmienioną decyzją z 23 lutego 2012 r., ważną do 31 grudnia 2030 r. Spółka nabywa paliwo lotnicze JET A-1 (kod CN 2710 19 21) od podmiotu trzeciego z siedzibą na Litwie w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego. Nabywane przez Spółkę paliwo lotnicze jest przemieszczane z Litwy do Polski w procedurze zawieszonego poboru akcyzy, ze składu podatkowego na terytorium Litwy do miejsca odbioru znajdującego się na terytorium Polski (art. 40 ust. 2 pkt 7) ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (dalej: Ustawa o podatku akcyzowym). Nie jest to skład podatkowy. Spółka posiada status zarejestrowanego odbiorcy w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 13 Ustawy o podatku akcyzowym i jest zarejestrowanym podatnikiem tego podatku.

Spółka dostarcza paliwo przewoźnikom lotniczym zarówno zagranicznym, jak i polskim. Przewoźnicy ci są podmiotami zużywającymi w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22 Ustawy o podatku akcyzowym. Głównymi odbiorcami paliwa są międzynarodowe linie lotnicze obsługujące rejsy zagraniczne. Dostarczenie paliwa lotniczego realizowane jest przy pomocy cystern będących w posiadaniu Spółki. Paliwo tankowane jest bezpośrednio do zbiorników na stałe zamontowanych na statkach powietrznych przewoźników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00