Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2013, sygn. ITPB1/415-1011/13/PSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-1011/13/PSZ

Czy można dokonywać odpisów amortyzacyjnych całego obiektu (baru, pomieszczeń administracyjno-socjalnych i w części wykończonych pomieszczeń magazynowych)? Czy powinien Pan ustalić proporcję powierzchni całkowicie wykończonej i tylko w takim procencie zaliczać odpisy amortyzacyjne budynku do kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej działalności?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2013 r. (data wpływu 30 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji budynku - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji budynku.

W przedmiotowym wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Osoba fizyczna dokonała rejestracji działalności gospodarczej w 2010 r. Przedmiotem działalności miało być prowadzenie baru gastronomicznego. W celu prowadzenia tej działalności podjęto prace inwestycyjne na własnym gruncie polegające na budowie baru, pomieszczeń sanitarnych i zaplecza magazynowego. Prace budowlane trwały przez okres 3 lat. Po zakończeniu budowy baru pomieszczeń sanitarnych i części pomieszczeń magazynowych, wystąpiono o decyzję pozwalającą na użytkowanie obiektu do Państwowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. W dniu 26 marca 2013 r. otrzymano decyzję na podstawie art. 55 pkt 1 i 3, art. 59 ust. 1 w związku z art. 59a, art. 81 ust. 1 pkt 2 i art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, zgodnie z którą udzielono pozwolenia na użytkowanie pawilonu gastronomicznego w części administracyjno-socjalnej i magazynowej przed zakończeniem wszystkich robót wykończeniowych pozostałych w powierzchni magazynowej. Inwestycja została zakończona w pełni w powierzchni baru, pomieszczeń sanitarnych oraz w części pomieszczeń magazynowych (konstrukcja dachu ścian częściowej instalacji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00