Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2012, sygn. IPPP3/443-9/12-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-9/12-2/MK

Opodatkowanie usług świadczonych nieodpłatnie na cele autopromocyjne

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20.12.2011 r. (data wpływu 27.12.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług świadczonych nieodpłatnie na cele autopromocyjne jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27.12.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług świadczonych nieodpłatnie na cele autopromocyjne.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

C. Sp. z o.o. jest właścicielem portalu www.c.pl. Portal jest sklepem internetowym, w którym prowadzona jest sprzedaż m.in. produktów elektronicznych, kosmetyków i innych. Mechanizm działania portalu jest następujący. Klient aby dokonać zakupu produktu musi wcześniej kupić kliki. Jeden klik uprawnia do poznania aktualnej (ukrytej) ceny produktu i jednoczesnego obniżenia jej. Zarówno koszt klika jak i kwota obniżki są zmiennymi parametrami portalu, jednak zawsze koszt klika jest wyższy niż kwota obniżki. ,,Klik jest usługą polegającą na jednoczesnym obniżeniu i odsłonięciu aktualnej ceny produktu i nadaje prawo zakupu tego produktu w poznanej cenie w określonym czasie. W szczególnych przypadkach do uzyskania prawa zakupu produktu wymagana jest wielokrotność klików. C. sprzedaje kliki w określonej cenie za sztukę i odprowadza należny podatek VAT.

Jednocześnie C. w celach autopromocyjnych, tj. takich, które prowadzą do zwiększania zainteresowania portalem i przychodów, rozdaje czasami swoim Klientom kliki za darmo. Takie rozdane kliki trafiają na portalowe konta zarejestrowanych Klientów, a ich wykorzystanie przez Klientów daje dokładnie taki sam efekt jak kliki zakupione. Celem rozdawania klików za darmo jest promocja portalu i zachęcanie Klientów do odpłatnego korzystania z usług portalu, to znaczy do zakupu klików. Klienci zachęceni do korzystania z portalu dzięki otrzymanym darmowym klikom następnie dokonują ich zakupu i nadal korzystają z portalu, ale już w sposób płatny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00