Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2011, sygn. IPPP3-443-1058-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3-443-1058-2/JF

Wypłacana przez Wnioskodawcę premia pieniężna nie jest wynagrodzeniem za świadczoną przez dystrybutora usługę podlegającą opodatkowaniu, ale stanowi rabat obniżający wartość dostaw.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.10.2010 r. (data wpływu 26.10.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczeń wypłacanej premii pieniężnej i jej dokumentowania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.10.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność wydawnicza oraz sprzedaż książek. W ramach prowadzonej działalności Spółka współpracuje z wieloma dystrybutorami na terenie całej Polski. Na podstawie zawartych umów o współpracy w zakresie dystrybucji książek, Spółka dokonuje na rzecz dystrybutorów dostaw książek, które następnie są sprzedawane przez dystrybutorów w ich własnym imieniu. Umowy dystrybucyjne w sposób kompleksowy określają warunki współpracy pomiędzy stronami. W/w umowy przewidują m.in., że w przypadku osiągnięcia przez dystrybutora określonego w umowie poziomu obrotu netto wynikającego z faktur VAT dokumentujących sprzedaż netto, wystawionych przez Spółkę na rzecz dystrybutora i dotyczących faktycznie zrealizowanych przez dystrybutora zakupów w danym roku kalendarzowym, dystrybutorowi przysługiwać będzie prawo do rocznego bonusu pieniężnego (premii pieniężnej). W przypadku, gdy dystrybutor nie zrealizuje określonego w umowie progu obrotów, Spółka nie wypłaca bonusu pieniężnego.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że jedyną podstawą do wypłaty przez niego premii pieniężnych na rzecz dystrybutorów będzie osiągnięcie przez nich określonego pułapu zakupów wydawnictw książkowych. W szczególności, dystrybutorzy nie będą zobowiązani do żadnych dodatkowych świadczeń na rzecz Spółki np. o charakterze marketingowym czy promocyjnym. Poza tym z uwagi na fakt, że premie pieniężne należne będą dystrybutorom z tytułu dokonania przez nich określonego poziomu zakupów w trakcie całego okresu rozliczeniowego, którym jest rok kalendarzowy nie będzie możliwe przyporządkowanie tych premii do konkretnych zakupów dokonywanych u Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00